AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.090

första bmw bil

Hej

jag gillar verkligen bilar och speciellt bmw för att dem är sportiga och vill fråga er att jag har aldrig ägt en bmw och är väldigt intresserad av att köpa 3 serie (e36) och undrar då att om man aldrig har ägt en bmw är det bra att köpa typ en m3:a som jag är väldigt intresserad av eller eftersom jag är nybörjare på bmw ska jag nöja tils vidare med en 320,325 eller 328 så jag kan få lite erfarenhet och sen köpa en m3:a
He
29
Hebbe1973
M5 E39 -00 (Azurblå)
Varför nöja sig med second best när man kan köra M3?

Go for it!
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Om du är sugen på en M3 så blir du nog bara besviken om du köper en "vanlig" 3-serie. Slå till på M3 tycker jag..
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Som 19-åring bosatt i Stockholm misstänker jag dock att en M3 inte blir direkt gratis att försäkra... Kolla upp det innan du köper.
hehe jag ska nog slå till
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Spelar väl ingen roll vad Du köper. Varför börja från botten?????
Har Du råd. Köp en M3a. Stort smile varje dag Du kör den.
Jag har blivit litet äldre men inte klokare.... -:)

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Morrn,

Då får väl jag gå emot strömmen då och säga att med hyffsat nytaget körkort så skulle jag absolut inte rekomendera en M3´a..

Tycker du själv är inne på rätt linje om att börja med en lite motorsvagare bil..

Mvh Jimmy
He
29
Hebbe1973
M5 E39 -00 (Azurblå)
@jamej

Livet är alldeles för kort för att leva efter dina premisser. Har man råd så ska man skaffa sig en M3.

Så är det bara.

// Peace
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det handlar väll mest om budget....säg minst 1500 i försäkring per månad har man inte rena pengar till köp så blir det avbetalning 1500 kanske sen bensin en 1000 kr m.m i månaden,M3 kostar förmodlingen minst 1000 kr mer i månaden + utgifter som kan vara oväntade än en 328i.Men sen är M3 en helt annan sak än 328 ochså.
Kör du runt i en snabb bil redan nu med en 300 hk så ska du nog skaffa dig en M3 annars blir den tilltänkta E36 an lite lam är jag rädd för!
hampe m3
M3a som första bil, med färskt körkort, eller ännu värre utan lapp, kan bli riktigt gifftigt.

Rena turen jag lever idag, vet inte hur många gånger jag blev fartblind första halvåret o då hande jag ändå en slö vr6 syncro.

Sen lärde man sig det med fartblinheten o då kom dom stora bekymrena, köra över sin förmåga, undra när det släpper....

Annars e m3 sviningt dyra att äga i sthl, ska du ha bilen på dig själv, så säger jag grattis om du hittar en premie under 90 000 per år, ska du "skena" vagnen så får du styvt räckna med en 1800-1900 i månade förutsatt att denna person har full bonus.

Annars e m3 en väldigt snål o fin bil som inte kostar många slantar att hålla fräsh, bortsett från bmw hutlösa service priser, men det är en annan historia.

mvh hampus
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hebbe1973:

Precis som du skriver så är livet kort, synd om det ska ta slut i förtid... ;-)

Hampe m3:

Precis det jag menar ! Jag får nog oxå vara glad att jag lever ,-)

Mvh Jimmy
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
ja vi alla får nog vara glad att vi lever, man var ju trots allt inte ensam om att försöka simma å hinna i mål först;-)

BMW M3 Din dröm - min vardag

To
95
Tobbitutt
M3 limo 97a
525i 90a
äsch. jag har nyss köpt mig en m3 97 med stora motorn. tycker bilen går ruskigt bra men något magiskt är det inte med dem. den går billigt i sopp och hyffsad försäkringspremie (714kr) i månaden på morsan. om du kollar efter e36 så rekomenderar jag starkt en m3a.om du har råd vill säga.

Utan att vara moraltant:
Om du inte har råd att stå som ägare och försäkringstagare så har du inte råd med bilen.
Försäkringen är en del av bilägandekostnaden. Dessutom är sannolikheten väldigt stor att du blir utan ersättning om du måste använda dig av försäkringen (t.ex. olycka, inbrott) då det är rutinerade herrar och damer som utreder försäkringsärenden sedan ett par år tillbaka.
Det finns en anledning att premien är hög för unga killar, försäkringspremier baseras på statistik.

Mvh,
/Wille
Utan att vara moraltant:
Om du inte har råd att stå som ägare och försäkringstagare så har du inte råd med bilen.
Försäkringen är en del av bilägandekostnaden. Dessutom är sannolikheten väldigt stor att du blir utan ersättning om du måste använda dig av försäkringen (t.ex. olycka, inbrott) då det är rutinerade herrar och damer som utreder försäkringsärenden sedan ett par år tillbaka.
Det finns en anledning att premien är hög för unga killar, försäkringspremier baseras på statistik.
I all välmening...

Mvh,
/Wille
hampe m3
Tobbitutt, ej "våran" ensak, men skriv ALDRIG att du skenar din bil på ett öppet forum, du sänkte just sanolikheten att få ersättning vid olycka eller dyl dramatiskt.

mvh hampus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.