AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
472

m5 99

Ri
6
Ricky
540 sedan 99
Funderar på att "plocka" hem en m5 år/mod 99 från tyskland. Fast jag är lite orolig för milen den som jag har kollat på har rullat 148.000km.
Tror ni att dom håller eller? För man vill ju inte bytta en massa skit efter 1 vecka.
Den jag har kollat på skall dom ha 280000kr för och den är "VOLLAUSSTATTUNG ":) med nav/tv. Och det ät det som är probet jag har även hittat en för 290000kr som har rullat 120000km fast då är det ingen nav/tv och det är ju det man är ut efter. eller? :)
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Ricky: M5 ja vad ska man säga, du tittar på första årsmodellen med allt vad det innebär. Till M5:an så har det kommit en mängd uppdateringar för motorstyrningen så det vill man ju ha den senaste som gäller för din modell. Sen brukar kopplingen rasa och får bytas runt 4000 mil, men det beror mest på dåliga bilförare. När det gäller vanosen som inom parantes kostar ca 40000 att fixa, och den går sönder runt 4000-5000 mil, men den har än så länge vad jag vet gått på garantin.

Jag personligen skulle inte komma på tanken att köpa en M5 för ungefär samma pris som en 540 kostar av denna årsmodell, det faller som sagt var på sin egen orimlighet. Räkna också bort säljarens prov. så har du snart kommit under vad din egen bil är värd. Du tittar på en bil som kostade ca 800.000 –99 och det är 2002 nu, vilket innebär att den bilen skulle ha tappat ca 166 tusen kronor per år.

Tänk till två, tre eller varför inte fyra gånger innan du köper en sådan bil med den prislappen, M5:an är dyrare att serva/äga än din bil idag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Slitet uttryck här på bmwpower men man får vad man betalar för 99 gånger av 100. Och den sista gången får man mindre än vad man betalar för.

Som sagt 280k är lite för billigt för en m5a enligt mig. Sen vet jag inte att vanosen rasar på alla m5or efter 4-5000 mil det låter jag vara osagt.

Men känns allt bra så slå till! Bättre bil får du leta efter länge!
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
Acey: Det stämmer det är inte på alla bilar den går sönder med sådan frekvens, men det är ett ganska vanligt fel på de bilar som har importerats.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.