AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
30.875

Någon som är sugen på en L7 -98?

Sida 3 av 6
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Avdelningen läckra E38.or.Hittade denna i Stephan735i:s blogg här på Autopower.740d Estoril Blå:
Länk
Länk
Länk
Wow, vilken favorit! Just 740D är jag mycket svag för, den motorn lär vara en riktig pärla. Vridet skrämmer små barn kvällstid...

Synd dock att det inte fanns några bilder på inredningen, får väl fantisera om ljust läder med blåa dubbelsömmar ;)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag slänger in en länk till en annan 750, jag undrar vad som skall sitta i de invändiga takboxarna?
Länk
Är det för automatvapen eller paraply?

/Mats J
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
740D är en pärla bland BMWs motorer, likaså de tolvor de skruvat ihop. Billigare bilnjuutning är svår att finna idag i form av valuta bakom ratten om man nu uppskattar den formen av körglödje.
MAts J: om du kollar på realoem.com så hittar du det jag noterade då jag kollade på GPs gamla 750iL E38 Protection. Gunboxes finns som tillbehör till E32 och 38 i langversionen. Bör även funka om man har småbarn att lägga lördagsgodiset i. För att det skall få ligga på plats får man ha elstängsel som skydd utanför. Samt de obligatoriska ISOFIXfästena för barnstol i baksätet:))
Asken
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16

Hmm, vapenboxar skulle passa bra till baren i min Highline...

Noterade dock att det var även dubbla innerbackspeglar i bilen Mats J länkade till. Är de till för att backa dubbelt så bra...? ;)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Om man skall fortsätta på spåret med vapenboxar i taket så kan man hotta till BMW:n på detta tema!
Länk

/Mats J
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Mats J:

Ingen mentalsjuk militärnoja där inte.... ;-)

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
O/T när vi talar om vapenboxar så är det civila myndigheters skydd av höga befattningshavare som gäller. Opeln hör hemma på en amerikansk armebas i gamla västtyskland. Ach du lieber diese schöne zeiten wann E32 introduciert wahr.
En BMW i militärgrönt är inte stilrent, det är stilbrott som medför utslag!!
Asken
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
KRAFTWERK, Asken, jag håller med er, men jag tyckte det var en kul bil, men den har inget med BMW att göra förstås...
/Mats J
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Finns inget snyggare. Länk

Synd bara att det var högerstyrning - annars hade jag köpt direkt.

Kolla telefonerna =)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag gillade de parallella spåren i mattorna efter dammsugaren :D Sjukligt pedantiskt! Me like

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Högerstyrd Individual, för den som vill vara säker på att inte träffa på en likadan på konsumparkeringen ;)
/Mats J
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Varför hittar man inte sådana perfekt utmärkta 750iL eller 728or i detta landet?

Varför har vi helt enkelt fulare bilar här?

Inte många från "läsarnas bilar"som når upp till dena klassen som visats i denna tråden - tyvärr.
maverick_750rr, jag kan inte utbrista annat än jävlar! Shit pommes frites, en så välutrustad sjua har jag _aldrig_ tidigare skådat. Se bara på skärmen i mittkonsolen i baksätet, herregud!

Jag finner inte ord nog, väljer därför att inte kommentera bilen mer. Jösses.

Angående bilarna i vårt land så tror jag mycket få, om ens några, sliter loss så totalt i utrustningslistan. Jantelagen har talat. Hoppas därför att folk med smak kan importera såna här skönheter framöver. Hade jag haft några år till på nacken hade mina drömmar omgående utlöpt i handling.
Scheckheft
Hej
Finns en unik 750iL i Skåne:
Länk
Men priset är för högt. Sverige är för liten marknad för Individualbilarna. Men det går alltid att importera.

Mvh
Scheckheft
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Det är bara att instämma om länkarna i tråden. Mycket vackra bilar!

För mig är det största anledningen till import. Utbudet i Sverige är helt enkelt för smalt... Likaväl som att åka till Umeå och shoppa går det lika bra med Hamburg....
Är det något som vet mer om 750:n i Skåne som Scheckheft länkade till? Import, svensksåld, antal ägare - finns ens bilen i Sverige?

Bilen är en -00, trots detta verkar den ha facelift utvändigt - dock inte invändigt. Utrustningslistan verkar ganska okej, saknar dock facelift invändigt något. Roligt att det trots allt rullar en så pass välutrustad vagn i Sverige!

Precis som Scheckheft är priset helt uppåt väggarna, inte undra på att den stått osåld lääänge nu. Är bilen svensksåld är det dock ett plus, vet inte hur pass individualiserade bilar som lämnat svenska handlare genom åren.
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Freddesix
" saknar dock facelift invändigt något." Vad är det facelift du tänker på?

Visst är det så att en svensksåld har ett plus pga bättre andrahandsvärde, men totalt sett gillar jag tysk importerade bilar (om historiken är rätt) eftersom dom ofta är välutrustade,välskötta och har fördelaktigt pris.

Mvh
Janne
Janne, det jag menar är främst 16:9-navin. Sportratten skulle också vara trevligt, upplever att den förekommer oftare på nyare exemplar (standard i senare skede kanske?). Jämför med den facelift som gjordes på M5 E39, lite nya lyktor och dylikt utvändigt och några förändringar även invändigt.
Ja
192
Jan Ek
728 -00
Faceliften kom -99 medans 16:9 skärmen installerades först sent år -00.
Sportratten har inte med facelift att göra utan är ett val köparen kunde göra,rätta mig om jag har fel.

Mvh
Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.