|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| Scheckheft,du hann före. | |
|
För ordningensskull,så kommer standard och komfort också. Standard: Länk Komfort: Länk |
|
|
Kanon Scheckheft/M.A. OK då måste designen på klädsen även varierat beronde på vilke typ av klädsel man valde. Eftersom min konturstol har samma design som sportstolen i M.A.´s länk Mvh Janne |
|
|
Janne,denna 728:an ser ut att samma klädsel som din. Länk Sen fanns det ju lite olika klädslar att välja bland.Bl.a. Montana och Buffel. Varav det senare var svindyrt.Sen fanns ju Individual-programmet också. Om man söker detaljfoton på olika saker,kan jag rekommendera Engelska och Amerikanska Ebay.Dom brukar vara frikostiga med bilder på dom bilarna som säljs.det är inte alls ovanligt att en annons på Amerikanska innehåller ett 40-tal foton.Sen skilljer det givetvis en del på utrustningen.USA var ganska sena med navigator.Steptronic kom också ganska sent. Mvh Morten |
|
|
Vilka RÅÅÅÅA bilar,- jag som tyckte sååå mycket om min E38á!!!! Nu får det räcka för mig,- jag måste sova lite på nätterna oxå!!!! Tack för URsnygga länker! Joel (och frk Bismarck) |
|
|
Morten, ja det stämmer Mvh Janne |
|
|
Scheckheft, Tack! Då har man lärt sig något nytt idag också :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Vilka trevliga E38or firman hade förresten, britterna har alltid haft god, om än excentrisk smak :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
Scheckheft |
Hej Jan: Montanaskinn känner man bäst igen av dubbelsömnen på sittdynan. Sömnen sitter där oavsett vilken stol du har. Buffalo och Nappa saknar denna sömn. Montana var standard på 750 modellen och den billigaste lädervarianten. Sedan kommer Nappa och dyrast var Buffalo. Nappa är ett väldigt mjukt läder och känns igen av att dörrhandtag och mittkonsol också är klädd i läder (med undantag för 750 modellen där detta var standard oavsett lädersort). Dyrast som sagt Buffalo som är lite "strävare" och tjockare. För V12:an betingade detta ett merpris på 4250 DM. From 2000 erbjöds "Volleder Ambiente" och "Volleder Club". Club kunde beställas i en tvåfärgsvariant (blå/ljusblå, svartgrå/svart, grå/ljusgrå) och är en variant av Nappa men ännu mjukare. Detta inlägg är verkligen Ot men när Jan berörde ämnet kunde jag inte låta bli :). Mvh Scheckheft |
|
Fullkomligen underbara bilar! Den moraröda 750iA som förekommit i tråden har satt mycket djupa spår i mitt minne, tror aldrig jag sett en läckrare kombination. Jag har inte ett dugg emot om fler "favoritexemplar" dyker upp i denna tråd, för nog finns det en hel del väldigt fint utrustade E38 där ute. Scheckheft: Jag tror vi kan ha överseende med ditt OT-inlägg, mycket intressant information! |
|
|
:) inäggen blir ju knappast Ot när dom innehåller en massa trevlig information. Mvh Janne |
|
| freddesix.. håller med dej.. en helt underbar kombination.. hade inte haft nåt emot att ha samma färgkombination på nån annan bil heller :D | |
|
Freddesix:Här kommer några flera fin e38:or.Alla hittade på Ebay USA. Vit: Länk Länk Blå: Länk Tillslut en svart med 19 tums E65 hjul: Länk |
|
|
Sedärja! Denna tråd har utvecklat en del allergier hos mig ;) Standardstolar är inte längre gångbart i mina ögon, framförallt sittdynans utseende har jag lite svårt för. Bilar utan facelift går numera också bort helt. Ackackack så kräsen man blir i ert sällskap! Bilarna som du M.A. länkar till är inte dumma alls, men som ni kanske redan förstått av detta inlägg så har mina krav på senare tid ökat rejält. Individual-tillval kan dock få mig att falla för det mest hopplösa exemplaret! |
|
|
Freddesix.Jag håller givetvis med dig .Det är svårt att konkurera med den 750:n i Mora Metallic,och den Estorilblåa B12:an. Det finns ju en fin Individual-750 på blocket.Rätt mycket pengar. Länk Tråkigt bara att det inte är större bilder på den. Dom riktigt fina nyare 750 bilarna med låga mil på Mobile,är ju också riktigt dyra. |
|
|
M.A.: Tragisk värdeminskning 1.000.000:- på 6år, får vara glad att huspriserna stiger så man kan låna till nästa modell! |
|
|
M.A.: Tragisk värdeminskning 1.000.000:- på 6år, får vara glad att huspriserna stiger så man kan låna till nästa modell! |
|
|
Kn Lt: Då är priset på den kärra som M.A. länkar till ändå så högt att det är högst orimligt. Prissänkningar har skett minst en gång, ändå blir han inte av med den. Den har legat på blocket i ett antal månader nu. Finns även två andra i grunden väldigt fina vagnar till salu på Blocket: Länk Länk Den senare ser väl sliten ut, den första gör sig misstänkt med facelift-grejjer monterade (krockad?) och sen ett jädra chip som verkligen inte hör hemma i påsen. Skall nu ut på mobile och jaga :) |
|
|
Det här bara bekräftar ett nattligt samtal jag hade igår. En välvårdad välspecad E38, gärna sista årsmodellen erbjuder ett sånt förnöjsamt bilägande att få fattar vad det innebär för de har för många förutfattade meningar ang begagnade lyxbilar. De få fina 750 som finns till salu på bytbil och blocket idag kan jag räkna på min hand. Den blåa i Malmö, 50kkr för dyr. Den svarta i Uppsala, tingad:) Den blåa på Rolf Ericson i sthlm, Astra-zenecas gamla direktionsbil, behöver kärlek för 20kkr. De två som Freddesix länkar till på blocket är dels int prisvärda och har tvivelaktigt skick. VArför köpa en ny S40 när man kan köpa en 740 01?:) Asken Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. |
|
|
Jag kan inte annat än hålla med dig Asken, har man bara möjlighet att förvara och underhålla bilen så som den förtjänar bör det inte vara mycket att fundera över. Ett fint utrustat exemplar av den något nyare sjuserien: Länk Samt en till synes ganska välutrustad 750iA hos bytbil (förvisso såld): Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.