|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 touring -02 och min bakrutetorkare slutade fungera. När jag startar torkaren hörs ett högt metalliskt "pling" och sedan rör sig torkaren sakta och ställer sig rakt upp. Är det någon som haft samma problem och vet om man kan fixa det lätt själv?? Mvh /Johan | |
|
Kärvar den, dvs om du öppnar luckan och rör armen för hand...går den trögt då så att motorn inte orkar dra runt den? Min har kärvat ihop tre ggr nu, varje vår efter att vinterslasket torkat upp så jag har plockat isär den och rengjort och smort upp. Måste göras innan den fastnar helt i så fall, då går den nog ej att ta isär utan att man tar sönder något...har vart nära en gång! / Micke |
|
|
Tack för svaret. Jag var ute och kände på torkaren och nog känns den kärv. För att plocka isär den måste man skruva på den smala "muttern" på utsidan mellan torkar armen och infästningen i rutan eller? /johan |
|
|
Hmm, ja den ska gå väldigt lätt när den är ok. La upp en liten beskrivning på förfarandet här Länk / Micke |
|
|
Jag har haft samma problem på alla mina touring bilar 3 st 3-serie och en 5-serie. "Plinget" känner jag igen, som sagt bara att sta upp och smörja. Vid smörjning på min nuvarande bil uppstod dock ett problem, glasbakluckan vill släppa, hur fungerar det har jag lyckats klämma någon kabel, kan det vara fukt därinnne eller vad beror det på!? Jag såg nu när jag återigen plockade isär den för att se vad som glappar att jag hade dragit av själva bulten som håller fast torkaraxeln, någon som vet om den har någon jordande funktion och det är det som det beror på? Någon som vet kostnaden för en ny torkaraxel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.