AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.680

Har ni mycket stenskott på huven?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hejs

Många Z3:or jag kikar på har en hel del stenskott på huven, främst framme runt njurarna..är dom känsliga för det?

Vad kan man räkna med att en omlackning av bara huven ligger på ca?

tack!
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Min har runt 5,6 stycken långt fram på motorhuven, på 4k mil. Det känns värre med de som man inte ser lika lätt, innre delen av skärmkanterna samt framför bakskärmarna. Där finns det en hel del som oftast.

Jag har inte hittat så mycket på skärmkanterna men betydligt mer (och små) på bakskärmarna.

//Björn
Min har rullat 1600 mil och på den finns nåt stenskott på huven. Bakskärmarna är mer utsatta, dom blir blästrade av framhjulen så där finns en del på min.

/Andreas
Samma här, inte mycket stenskott på huven men bakskärmarna är blästrade. Beror säkert på hur bilen används, många mil på små krokiga vägar, ren nöjeskörning alltså = blästrade bakskärmar. Mer dagligt användade bland lastbilar och annan trafik = stenskott i fronten.

/Fredrik
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag har ett tiotal små stenskott på huven. Lacken är väldigt hård och spröd så därför blir det som det blir...

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Jag har både på huven massor o på bakskärmarna är det som små "nålstick" i mängder. Eftersom jag är lite putsgalning så är det irriterande. De på huven har jag lagt in waxstift i häromdagen (Turtles färgvax) de blev bättre men jag skulle gärna ha en ny lack. Får väl spara till en, haha.
/Eva

En ny i Z'a flocken, och ett nytt ansikte på forumet, trevligt! Välkommen Eva!

Ni som har mycket stenskott på bakskärmarna, ett tips är att skaffa stenskottsskydd. Jag köpte magnetiska från Länk för några år sedan och är mycket nöjd. Tycker även
det förhöjer utseendet på bilen.

/Fredrik
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Håller med Fredrik om det sista, köpte ett par sådana nästan direkt efter bilköpet.

//Björn
di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Tack Fredrik för välkomnandet och tipset. Jag ska beställa stenskottskydd ASAP. Funderar på lackrekond också.
/Eva

mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
min har precis slagit om till 5000 mil har inte ett ända nästan.
undviker man å ligga nära bilar får man inga!=)
di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Det kan man ju göra om man har bilen från början. Min hade redan 7200 mil på mätaren så jag köpte den i det skicket. Men den är fin ändå! Värd varje krona, har aldrig haft en bättre semester. (Köpte den precis när jag gick på semester i 4 veckor). Den har gått någon vinter o säkert drog den på sig en massa av stenskotten då.

di
20
dijon
Z3 2.8 -00
Det kan man ju göra om man har bilen från början. Min hade redan 7200 mil på mätaren så jag köpte den i det skicket. Men den är fin ändå! Värd varje krona, har aldrig haft en bättre semester. (Köpte den precis när jag gick på semester i 4 veckor). Den har gått någon vinter o säkert drog den på sig en massa av stenskotten då.

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Då jag köpte min bil i slutet av November förra året så fick den rulla under vintern. Tyvärr drog jag på mig några stenskott =(. Har knappt fått ett enda stenskott under vår och sommar, så till vintern som kommer kommer min bil att få vila.

Annars inte mycket stenskott på den... inte ett enda på bakskärmarna när jag köpte den. Nu har jag 3 stycken där. Alla kom i vintras...=(

/K

Bilen =)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.