|
|
|
|---|---|
|
Köpte bilen och bytte stödlager och hardyplatta,stödlagret var böjt i sidled när jag monterade ner det, och nu verkar det vara så igen för jag får samma vibrationer nu.....(Vibrationerna har funnits efter bytet med men i mindre skala som nu tilltagit igen).... Det går väl inte att justera kardanen, måste ju vara så att kardanen har fått sig en kyss och är sne, måste nog byta kardan på den .... Vad tror ni ??? Mvh Niklas | |
rsarits |
Kanske en knut är dålig? Krokig kardan har jag aldrig sett eller hört talas om på ej krockade bilar |
|
Men nu är ju det nya stödlagret kasst igen kardanen ligger o slår emot ¨stödlagret när man kör iväg på 1,2:an...... Måste ju vara krokig kardan inte kan knutkorset orsaka detta, och eftersom det kostar i princip lika mycket att byta knutkors och balansera kardanen så är det väl lika bra att köpa en ny lr ??? OBS !! detta är bara på ettan o tvåan det vibrerar/slår emot stödlagret(innerkanter) sen uppe i fart märks det nada .... Hmmmmm !! ?? Mvh Niklas |
|
|
har du satt tillbaka allt som det va innan, märkte du kardan emot medbringarna innan du demontera den? fick du dela kardan i några spleins för att få bort stödlagret? bara en tanke men är motor fästen o växel låds fästen bra? mvh fatii |
|
|
Ja allt e ok och jag har märkt upp kardanen innan jag monterade ner den , tycker det verkar vara kardan som e knas ändå ..... Mvh Niklas |
|
|
Får riva ner kardanen och ta tillfället i akt att ge bimmern lite friare andningsvägar o lite bantning av kilona... Mvh Niklas |
|
|
en polare till mig knäkte sin kardan efter några burnouter, va på en trimmad volvo iofs.. gick knappt att se det men det vibrera styggt.. efter 110 sluta det att vibrera iaf.. fast han bytte fort som satan då det kan få rätt jobbiga konsekvenser.. |
|
|
Ska syna kardanen noga nästa vecka samt svetsa nytt avgas till beemern.. Ska då kolla alla bussningar till växellåda och bakvagn... Mvh Niklas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla så att inte den bakre knuten kärvat ihop så den går torr på fett pga närheten till avgassystemet, fette blir till cement då låser den sig. ///MVH Hasso Länk |
|
Ska kolla det med , måste kolla vad en ny kardan kostar med .... |
|
|
har du hittat nå pris på kardan? M.v.h Rickard |
|
|
Nej jag har inte kollat än , vill eg inte veta men men måste nog..... skulle tippa på 5-6 laxar... Mvh Niklas |
|
| äre nödvändigt med en ny? redox.se har en del bmw som står o rostar samt massa andra skrotar lär juh krylla av front smällda bmw^s | |
|
hej jag har en kardan till en bmw e34 liggande som du kan få köpa av mig för en billig penning om den passar vill säga mvh hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.