|
|
|
|---|---|
|
Har en E36 Coupé... Den ska renoveras och byggas om under vintern. Däcken på 17-tummarna är slut och jag ska nog köpa nya däck, men till 15-tummarna. (Tycker det är onödigt att köpa däck till 17-tummarna då dessa kanske inte kommer att advändas i mer än 3 månader. Sparar några slantar också...) Nu till frågan, vill ha 205:or... Vilken profil ska det vara på dem??? Vissa hävdar att det ska vara 50, några säger 55 och sedan har man även hört 60. _____Vraum!_____ | |
|
205/60/15 var orginal på en 325 coupe-94 jag ägde, gissar att att det var samma dim. för en 320. mvh |
|
|
Hmmm... jag frågade för att jag hade för mig att 195/60-var original enligt en hemsida... I reg.beviset så står det 205/55-15... |
|
| tack endå(borde kollat reg.beviset direkt istället för att gissa) | |
| Jag hade 205/60/15 original också, e36 1997. | |
| 205/60-15 i mitt registreringsbevis. E36 320i -98. | |
|
205/55-16 i mitt regbevis. Vi som har importerade bilar beror det på vad för däck/fälgar som satt på när bilen togs in har jag fått för mig. I dörren står det 205/60-15 på min har jag för mig. |
|
|
Just det ja... man kolla i dörren. |
|
|
Vad ska du bygga om den till då? Ska inte den köras på gata, eller ska det bli för bana? ,,bara nyfiken alltså. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.