AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
985

Vad tror ni om denna 740 E38an?

Länk

Vad tror ni om denna, bra köp?
Iw
795
Iwarsson
530xd Individual -16
Svårt att säga på ett par bilder om bilen är bra. Ungefär som att säga att mat är god enbart genom att titta på den...

Kolla begagnatguiden först och ring honom och åk och kolla och prova sedan. En ägare under lång tid och servicebok låter ju bra. På bild kan iofs även skit glänsa, man ser ju tex inte om dämparna är slut eller avgassystemet eller om värmeventilerna strejkar.

Men visst det ser ok ut.

Åk och prova ordentligt, lycka till.
Bm
6
Bmw740ia
Bmw 740IA -96
Tjenare håller helt och hållet med iwarsson. Det jag inte tycker om den bilen är prislappen visst den har gått 14 000 men jag tycker 84 000:- är alldels för mycket. Köpte min 740 för 1 månad sen en 96 som är fullutrusstad just gått över 20 000 som jag gav 62 000:- Men det går ju alltid att pruta.
BMW740ia: Det är helt klart historiken som gör den här bilen attraktiv. Svensksåld med samma ägare i 11år, hur många sådana 740 finns det egentligen till salu.

Den du köpte, var den fullservad, svenskåld och hur många ägare har den haft?
Har för mig att den bilen började på 105tkr för ett halvår sedan.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Gör en seriös koll på som tidigare sagts, dämpare,avgassystem,värmeventiler men lägg till framvagn och lite bussningar,tar inte många minuter sen skulle jag kolla avgasvärdena de säger mycket.
Med 14000mil och en ägare och all service så skulle inte jag tveka en sekund för det priset,otroligt mycket bra bil för pengarna,skottsäker motor men lådan (plastkulan)"kan"???så småningom behöva lite översyn.
Jag säger Köp.
Mvh Dic.
PS.Pixlar,viktigt??.DS
Bm
6
Bmw740ia
Bmw 740IA -96
Tjenare tyvärr den var intagen i sverige 97 så jag är den andra ägaren i sverige, tredjetotalt. Fullservad. Hade just bytt alla stag i framvagen för 8000 +att han hade bytt kompressorn till ac

alla år i norrbotten så det finns inte ett spår av rost
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ta och skicka bilen på ett seriöst test hos närmaste BMWhandlare. Använd sedan testprotokollet som grund för ev köp. bilen ser ut att vara påkostad och underhållen som en E38 kräver för att inte kosta nye ägaren multum för att få i skick. Dock kan tyckas att prislappen är påverkbar. Varför går inte folk ut med ett rimligt pris på en gång istället för detta prutvalsande?
En fräsch, välservad svensksåld bil med rimliga mil får man 10-20% mer för än kring 60-62kkr som ett exemplar i "bruksskick" kostar.
Mvh
Asken

Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.