AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.406

Vevstakslagerbyte & oljepumpsbyte på M3 E46 -02

Hej,

Jag är spekulant på följande bil: Länk
Bilen är svensksåld, tillverkad december 2001.

Om jag förstått saken rätt efter att ha lusläst alla inlägg här på forumet, skall vevstakslagren + oljepumpen ha bytts ut på garantin. Tyvärr har inte nuvarande ägare ngn kännedom eller underlag för att detta har blivit gjort. Jag har försökt få fram info. via Borgs Bil som sålde bilen ny, samt via BMW Solna som bytt drivaxel pga. tidigare ägares missnöje med oljud från densamma.
Jag har även varit i kontakt med BMW Gbg för att få fram info om bilen. Ingen av personerna som svarat på respektive verkstads servicetelefon säger sig känna till att jobb enl. rubrik skall göras på denna bil??
Nu till mina frågor.. Finns det ngt. centralt nummer till BMW som kan kolla om dessa jobb blivit utförda? Finns det ngn. chans att BMW Sverige kan utför dessa jobb nu på goodwill, trots att vagnskadegarantin gått ut?

Mvh
/Robert
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Akta dig noga om detta inte gjorts!! Skulle inte köpa om jag inte hade de på papper att de var gjort! Har själv en 02:a. Hade en kompis på BMW Som snabbt kunde kolla upp i sitt register om de var gjort.
Ska bara vara att ringa din lokala bmw handlare om jag förstått de rätt.
Där finns så många andra ute på annons.......
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Ring din lokala BMW handlare och säg att du vill ha papper på alla garantireparationer som är gjorda på den aktuella bilen. Det ska dom väl kunna ordna ganska lätt.
Har pratat med ägaren till detta fordon, första intrycket riktigt löjligt;
Hans namn Johan Svensson är hans alias på blocket! Sen vet han inte så mycket om bilen eller han kanske vill inte säga så mycket. Själv skulle jag skippa bilen skulle hellre titta på nån annan.

M3\\Robby:

Alla berörda M3 Sv-sålda fick information om detta via utskick om det är gjort bör det finnas papper på detta.

Om du känner dig tvecksamm leta vidare det finns ganska många M3 till salu nu.

Jag har svårt att tro att Bmw Sv gör detta på goodwill nu när det har gått så lång tid.
Tack för era synpunkter,

Saken är den att jag gillar bilen pga individualfärgen, samt den höga utr. nivån, men tänker inte köpa den utan underlag på att framförallt lagren blivit utbytta. Varför länkar inte BMW ihop sina olika verkstäders databaser? Som det är nu får man ju gissa på var detta jobb ev. blivit urfört? Vore det inte märkligt om just denna svensksålda bil skulle blivit 'missad'? I övrigt finns det servicebok på lev. service, oljeservicar + inspektion1.

Mvh
/Robert
M3\\Robby:

Det stör bara all utrustning vilket inte säger ett dyft SMG,Lucka,H/K,rullgardin men var den mera??

Mycket märkligt om just denna bil inte fick informationen låter märkligt....

Om bytte har skett ska även en ny inkörning ha skett efter bytet av vevstackslagerskålarna dvs inte köra över xxx k/h och varva inte över xxxx rpm och efter 200mil service igen.
M3\\Robby

Har skickat dig ett pm..
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Har kollat på bilen i fråga och fick ett så där seriöst intryck.. Var ute och provåkte med "Johan Svensson" som visst är polis, han var uppe i över 200 på 70 väg... en stund efter låg en snutbil bakom och stannade oss, d va visst hans polare så d blev inga böter .. Hade man själv kört så mö för fort hande man ju fan fått fängelse ja ja försökte oxå kolla upp om garanti grejerna var gjorda men kunde inte få reda på d nånstans. Det blev helt enkelt en annan bil med mycket bättre dokumentation och i bättre skick dock ingen navi..
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

gnator: De var de jävligaste!
Visa användare
55
daniello
528i -96
det finns såååå många andra seriösa människor som försöker sälja sina bilar.. kolla bara den här som ett exempel =)

Länk

D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.