|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder. Såvitt jag vet är det samma diameter men artikelnumret skiljer sig något. Är det någon som vet med säkerhet? "let the Best Machine Win!" | |
|
Ingen som vet? "let the Best Machine Win!" |
|
Stekaren |
Inte som jag uppfattat det. |
|
Moonflover: vad är det exakt du behöver veta? trycklplattan från 3.8 går ej att montera på 3.6 svänghjul. men du kan ta svänghjul från 3.8 isåfall. |
|
|
Är de inte så att köper du en koppling till en 3,6:a idag så är väl de den koppling som 3,8:an har standard. ///Micke M5:an Länk |
|
|
Tack för svar! Det är tryckplatta på 3,6 svänghjul som gäller, så det var ju jäkligt synd att det inte fungerar. Men om man byter svänghjul också så ska det alltså gå bra? Duffyman, är du säker? "let the Best Machine Win!" |
|
|
Jag vet inte om de har exakt samma artikelnummer eller om de passar, men den trögna känslan som 3,6:an hade från fabrik finns inte längre. Det är 3,8-känslan numer, m.a.o. lite lättare. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Moonflower: Ne de vill jag inte påstå. Men de är som Schnitzer säger att man får en annan känsla i pedalen vid kopplingsbyte idag. Blir som i en 3,8l ///Micke M5:an Länk |
|
|
Hej! Som sagt av andra här, kopplingen passar inte, då svänghjulet är av annan typ på 3,8 (en sk. dubbel-mass svänghjul) och är därmed mkt tjockare (OCH tyngre) finns ingen poäng i att sätta en 3.8 svänghjul på en 3.6- man får bara sämre gasrespons(svänghjulet är ca dubbelt så tungt på en 3.8). Vet inte om det skiljer ngt i trykkplattan på de sena 3.6:ors koppling gentemot de tidigas, då flera säger att kopplingen blir lättare efter byte, men oavsett det enda vettiga är att hålla sig till en 3.6 koppling/trykkplatta.... (jag för min del har däremot bytt 3.8 svänghjul och koppling mot 3.6 dito för bättre respons....ingen skillnad i pedalkänsla) MVH: Sakke |
|
Stekaren |
Jag har fått 10% mer muskelmassa i vänsterbenet sedan ja köpte 3.6an ;) |
|
Jo, den är tungtrampad men det gillar jag! DrSakke; tack för utförligt svar! Då vet jag vad jag ska leta efter=) "let the Best Machine Win!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.