AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
923

Vad är det för fel på bromsarna?

Oberoende av hastighet vibrerar ratten (väldigt marginellt, men ändå irriterande) när man bromsar. Känns även som om bromsarna tar ojämt, överdrivet liksom hackar. Bytte precis belägg runt om (som var tvärslut innan). Misstänker att det är skivorna som är lite vinda fram men jag tänkte bara kolla om ngn annan har haft samma problem innan jag byter. Tacksam för tips.
Skulle också gissa att dina skivor är slut.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kan skeva skivor skapa obalans?
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Hmm- JA

Paap Reeder
... "litet" vinda skall dom ju vara för att kasta ut beläggen.

I bakgrunden kan även casterstagen spöka till det.

MVH /// Paap R

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Låt balansera hjulen igen, noga. Instämmer med Paap, om det är uppåt 15,000 mil sedan bilen var ny eller bussningarna i casterstagen byttes så är det dags igen att byta dessa bussningar.

Mvh Björn
Ok, tackar för hjälpen alla. Japp genau balmgren, bilen har gått 14,5k (synsk? :) så det blir nog till att byta bussningar. Vibrationerna när man bromsar från högre hastighet har dessutom ökat till relativt kraftiga så det är nog dax att styra upp problemet pronto. Gör man sånt på BMW tro, eller kostar det för många sköna slantar där?
Jag har problem med ganska kraftiga vibrationer och skakningar när jag bromsar. Gäller E38 740. Det blir mer skakningar ju mer man bromsar men om man åker väldigt sakta ca. 20 km/h känns det ingenting. Kan det vara skivorna ?
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Skulle tro att de flesta vibrationerna vid jämn inbromsning beror på dåliga bussningar i framvagnen. Det är iaf min erfarenhet av mina beemers.

FordLTD

Min BMW Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.