|
|
|
|---|---|
Sonny Wallin |
Är det någon som vet vart ac-fläktens säkring sitter? Eller kan det vara något annat fel på fläkten när den inte snurar? |
|
Länk Där hittar du en tabell över säkringarna. Är du säker på att fläkten är paj? Den bara går när den behövs, så den snurrar inte alltid. Är du säker på att den aldrig snurrar så är det nog motståndet som e kasst. Annars kan det kanske vara kablarna vid kontaktstycket till fläkten som ärgat. |
|
Sonny Wallin |
Tackar. motståndet vart sitter det? vet du om det finns någon bild där den sitter eller ser ut? Kablarna ser bra ut dom har jag tittat på. |
|
Har tyvärr ingen bild. Men testa att följa kablarna. Dom ska gå till 2 st motstånd tror jag, hög och låg. Du kan ju alltid testa fläkten genom att skarva kablar till kontakten. Den har 3 stift. Brun brukar väl vara jord på bmw har jag för mig. Och dom andra 2 är för hög och låg hastighet. När vi tjuvkoppla Ac fläkten på våran 7serie Cab så tog vi + från starthjälps kontakten som sitter i motorrummet och jordade vid fjäderbensfästet. |
|
Sonny Wallin |
Okej. Men kablarna går ju in i en kabelhärva som är tejpad. Har ingen speciell lust att rycka upp den. På den där länken som du skickade till mig över säkringarna finns motstånden med där kanske? vad heter dom på engelska? |
|
Tror det heter "Resistor" på engelska. Kollade på realoem men blev inte mycket klokare. Om det är nr 6 på bilden så ska inte motståndet/motstånden sitta så långt ifrån kontakten. Länk |
|
Sonny Wallin |
Det är säkert den. ska titta på den när jag kommer hem. Tack så mycket för hjälpen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.