|
|
|
|---|---|
| Är i full gång med motorrenovering och undrar om jag ska köpa nya topplocksbulltar eller går det att använda samma? Har lagt ut allt för mycket pengar på renoveringen redan och bulltarna är ju inte gratis! Sen undrar jag också vad det ska vara för ventilspel på en m20b25 motor? Tacksam för svar snabbt då jag om jag ska köpa bulltar måste jag beställa dom! | |
|
Byt bultar absolut,dina är av sträcktyp. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| En annanfråga med vilket moment sla bultarna spännas med? | |
|
En bultstas kostar bara 250:- är det värt att snåla på en sån sak? Det billigaste sättet är ju att göra rätt från början, eller hur? Amg moment så brukar det följa med momentuppgifter med de nya bultarna |
|
|
Du MÅSTE byta bultar, de gamla är förbrukade, släng dom. Niklas |
|
| Tack! Har beställt på BMW idag! 360kr det kan det vara värt! De har redan fått alldeles för mycket pengar av mig så 360 till skadar inte! Hoppas någon kan svara på ventilspelet med!? | |
| Ventilspel in 0,25 ut 0,25 | |
|
Tack! |
|
|
ang. moment så skall bultarna dras 30nm sedan 2x 90 grader! MVH Johan K |
|
|
Tack igen! Helgen är räddad! Skruva BMW och dricka öl! |
|
|
Hej. Jag vet att jag har sett nån stans här på autopower hur dom gamla topplocksbulltarna ser ut men jag kan inte hitta det så är det nån som vill hjälpa mig och förklara (för det ska väl va skillnad på skallarna?) MVH Rille |
|
![]() 13.412 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Länk Vanlig sexkant på de gamla (de som skallen kunde gå av på och skapa en fin ventilsallad) medans de nya är av Torx typen. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.