|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fått erbjudande att köpa en ny Nakamichi CD-400 till vad jag förstår är ett bra pris (3500). Tycker att den utseendemässigt skulle passa bra in i den 1-serie som jag tänkt uppgradera ljudet i och har enbart hört positiva omdömen om ljudkvaliteten. Övrig utrustning jag tänkt sätta in är MBQ QM328-CX tre-vägssystem drivet med Rockford Fosgate Punch 75HD och kompletterat med en Infinity Basslink. Nu till frågan - jag har förstått att CD-400 inte spelar MP3. Finns det några övriga praktiska nackdelar med denna jämfört med en Alpine 9853R som jag tidigare funderat på? Om möjligt skulle jag gärna vilja kunna koppla till en IPOD till min blivande huvudenhet och eventuellt också ordna så att det går att styra den från multi-funktionsratten. //Örjan C | |
| Nakamichin cd 400 har ingen mp3 och de går inte styra ipod med ratt styrning finns nog inte heller vad jag vet. Däremot så har Alpinen den möjligheten. | |
|
Ok, men det finns en originalfjärr till den har jag för mig och en AUX-in? Kan din styra ipod eller kopplas till rattstyrningen? //Örjan C |
|
| Orginal fjärr finns och aux in finns så det går att koppla in Mp3 men då har de ingen Ipod styrning , ratt styrning finns heller inte till nacka vad jag vet. Dem vanliga märken så finns det möjlighet för det. För jag tror att de hör till CanBus. Min spelare är annars samma fast den har stöt för Mp3. | |
|
Dyr MP3 uppspelning m.a.o. Något mer borde du väl få för pengarna? Hur som helst kanske avsaknaden av MP3 uppspelning kan förklara varför de börjar rea ut CD-400, då de flesta vill ha detta i bilen... //Örjan C |
|
|
Jag tycker ljud är det viktigaste och valde denna för den matchar in i bmw och den är sparsam med finesser. Alltså en ren ljudmaskin. Sen är Mp3 bara bra om man åker lite längre, så behöver man inte ta hela skiv högen med sig. Jag Provade med min gamla pioneer (1år gammal) som har allt tom styrning för Ipod och kan styras från ratten. Tyckte bara att de inte passade in så bra, annars en jätte bra spelare. |
|
|
Helt rätt val enligt min mening! Skulle bara vilja ha ner kostnaden litet och kikar därför på en CD-400. För 3000 kan jag tänka mig offra MP3 och några andra funktioner om ljudet är lika bra... //Örjan C |
|
|
Priset för 400an är faktist bra och du har Aux ingång på baksidan av spelaren annars om du vill spela med Ipoden. Jag spelar nästan alltid med vanliga cd och hade kunnat va utan Mp3 för det är stor skilnad på ljudkvaliten. |
|
|
"För 3000 kan jag tänka mig offra MP3 och några andra funktioner om ljudet är lika bra..." Som speedy säger, ljudet är t.o.m bättre när man kör med vanliga skivor |
|
|
Håller med - ljudkvaliteten kommer alltid att vara bäst med en vanlig skiva. Dock kan det vara smidigt att ha några hemmabrända mp3 skivor (med högkvalitets mp3!) liggandes i bilen för slölyssning, men 3000 är det inte värt att ha denna möjlighet! //Örjan C |
|
|
Nu har jag beställt en CD-400! Det skall bli spännande att prova vad den går för!! Jag såg att CD-500 hade CD-växlar styrning, vilket borde kunna göra att det inte är omöjligt att det kommer ngn lösning för att kunna styra t ex en IPOD med den, men jag får satsa på att köra min via AUX-in! //Örjan C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.