|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, jag har ett väldegt störande och irriterande problem. För ca. 2 veckor sen började lampan för slitagevarnaren att lysa samtidigt som det skrapades i bakbromsarna. Efter ett par dagar bytte jag bromsbelägg och slitagevarnare BAK på en verkstad men lampan lyser fortfarande och har gjort det i en vecka nu! Har testat metoden att vrida nyckeln till läge ett i över 30s men det hjälpte inte. Kollade dessutom bromsvätskan och den var helt ok. Kan det vara så att mekgubben satte dit SV. fel eller är det bromsbelägg fram som också måste bytas? Vad ska jag göra?? Kan också tillägga att brombeläggen fram har ca 4mm kvar av materialet och att bilen är en e46 330ci -01. Jag är tacksam för alla kompetenta svar! /// Bimmarkomanen | |
|
Slitagevarnaren varnar lååångt innan det skrapar. Kan vara så att varnaren bak varit kortsluten (=fuskfixad) och att det är framifrån varningen kommer. Ta av vänster framhjul och kolla hur varnaren ser ut, om den är i kontakt med bromsskivan och verkar sliten. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det var faktist så att det först lät i bakbromsarna innan det började lysa. nu har det börjat låta lite smått i frambromsarna med så d kanske är dags att byta dom med, vem vet. Men jag får ändå följa ditt råd och kolla där framme innan jag gör nåt. Tack för tipset! /// Bimmarkomanen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.