|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
robert pentén |
halleluljia jag TROR ingen blivit det aldrig hört om någon som glidit igenom utan kattar. |
|
robert: Vg att formulera dig lite tydligare! Det gällde inte att besikta utan kattar. Min fråga var om någon haft godkända avgasvärden med rensad katt. Anton |
|
| Hur rensar man bakljudämparen? | |
|
Har testat att köra med rensad kat på min E30 med M20B25 (original inuti). Märker ingen förbättring, snarare sämre bottendrag. Ljudet blev dock extremt vasst och härligt på höga varv. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Det är mest trimmade turbo-bilar som drar nytta av rensade eller racekattar/fullflödes, på en bil utan turbo behövs ett visst mottryck, annars tappar du vridmoment! Har erfarenhet av trimmad Nissan 300ZX Twinturbo, då är rensade förkattar och huvudkattar (alt racekattar) mycket viktigt, samt givetvis grova rör och fullflödesljuddämpare och luftfilter!! Rensade kattarna på en 540 -97:a V8 där var vinsten nästan ingen! |
|
| Kanske fult att nämna Audi här ;) men jag ersatte kattarna på min s4 med raka rör o det blev en helt annan karaktär i motorn... varvvillig som fan blev den..men den var ju en blåsmotor förståss. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.