|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en E39 Touring med 8 krockuddar, dvs, 2 framtill, i A-stolparna samt gardiner i alla dörrar. Nu är det tänkt att vi ska göra en kortare resa (ett par 100 kilometer), med ett par bekanta, och även deras 1.5åriga dotter. Då blir man ju lite osäker i hur det ligger till med barnstolar och krockgardiner? Om någon har erfarenhet om detta, så vore jag tacksam för information! ///air MSN: air(a)multi.fi | |
| Dom har iaf sagt till mig att sido-airbags ska vara ofarliga... Men om det är "gardiner" som du menar vet jag ej. | |
|
Med en bakåtvänd barnstol så har krockgardiner ingen betydelse. Min bil har samma krockkuddsutrustning och jag har satt min 11 månaders dotter i en bakåtvänd Britax Freeway bakom passagerarstolen(i baksätet). Den främre krockkudden är livsfarlig för barn i bakåtvända bilbarnstolar. /Anders |
|
|
m_johan84: Ja, sido-airbags menar jag (dom beter sej visst som gardiner, att dom kommer för rutan). Anders129: Ok, tack för det! Jo, framtill blir det inga barnstolar. ///air MSN: air(a)multi.fi |
|
| Har min britax eclipse plus i mitten bak, så man inte behöver fundera på krockkuddar/gardiner. Förutom det så kan man sitta normalt på alla andra platser i bilen, vilket man inte kunde med stolen bakom en framstol. Stolarna är ju dock olika beroende på märke och var de är godkända att sätta någonstans. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.