|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag funderar på att byta bussningar och sätta dit krängningshämmare på min Bmw m3 e46. Detta är givetvis för att öka prestandan. Det jag undrar över är vilka bussningar man måste byta och till vilka? Vad är priserna? någon bra hemsida? Företag? Om det finns en tråd ang detta så länka gärna för jag hittar ingen. Mvh | |
|
krängningshämmare har du ju redan hoppas jag. Uppgraderings alternativ finns det org från CSL alt eibach, h&r m.m. Jag har Ground Control ställbara med uniballs. Priser skulle jag tro ligger runt 4-5000:- Dom enda bussningarna som Powerflex har är bakre länkarms bussningen fram, den som sitter i "hållaren" till bärarmen. Pris: 325kr st har jag för mej. Samt övre bussningen till svängarmarna bak, alltså den som sitter upp mot karossen. Pris: 275kr st tror jag. Det är dom bussningar som finns, allt annat är kulleder.. www.forza.se säljer powerflex m.m även Mekonomen kan ta hem deras grejer.. Hoppas att det kan var atill nån hälp. Mvh Evers |
|
|
Har samma frågor som Schwein.... På min har jag Powerflex bussningar i bakre fästet för främre bärarmen som evers skriver, men jag har också powerflex bussningar i bakre bärarmen (i främre fästet i karossen där man justerar toe-in). De powerflex bussningar jag har i bärarmen bak verkar dock inte hålla måttet ordentligt, de tar rejält med stryk så frågan är om det finns något alternativ där? Original är ju inte heller mycket att ha. Vad det gäller krängningshämmare har man ju hört en del om för styva hämmare som ger sämre väghållning. Vad rekomenderas? CSL? eller Eibach? På min har jag Bilstein PSS9 chassie, gjorde grym skillnad på väghållningen mot original, kostade en slant men tyckte det var värt varenda krona. MVH Fredrik |
|
|
Schwein, här är i varje fall en tråd i ämnet. Länk Leif |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.