|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som eftermonterat M3 speglar (ej BMW original) och kan kolla färgkodningen på kablarna? Kablarna som sitter i bilen har färgerna brun, blå, vit/svart och vit/blå. Kablarna i speglarna har färgerna brun,blå,vit,svart. Hur jag än kopplar dom så funkar inte styrningen av speglarna, varken höger eller vänster. | |
|
hej! jag kommer inte ihåg hur färgerna ska va men jag kollade på den gamla spegeln,där är dom numrerade 1-4 och de är dom även på kabeln i dörren,( på dom svarta stiften) hör av dig igen om de inte hjälpte så ska jag kolla upp färgerna MHV Erik |
|
| ok tyvärr hjälper det inte då mina speglar inte har några kontakter utan man får ansluta dom till bilens sladdar själv. Det enda som finns är färgerna på kablarna. | |
|
Tja... På denna sida har du färgtolkningen.. : Länk pärlan Länk |
|
| perfekt! Nu behöver jag bara någon som förklarar schemat för mig. Vad betyder de olika + / - tecknen i tabellen? :) | |
|
+/- så ska + kopplas till positiv spänning (plus) och - till jord (batteriets minuspol utgör jord). Vilken färg tråden har i dörren vet jag inte men det kan du mäta fram med en multimeter om du inte har något elschema för din bil. Men hur fungerar speglarna egentligen? Kan man inte justera dem i höjdled, eller är det på/av som är upp/ned (eller tvärtom)? Tycker schemat verkar mysko, linknar inte alls det jag fick fram till mina speglar (orginal M för E46). Behöver iofs inte vara samma men ändå. |
|
|
Kollade idag på min 540 hur många kablar jag har på kontakten och det var 4 stycken, är det då möjligt att köpa elspeglar med värme och få det att funka ??? Någon som vet ifall hovas speglar har värme ? Har haft värme på alla andra bimmers jag ägt så det känns konstigt att det inte sitter på denna 96:a 540t/6 ?? Annars får man väl ta ett par som man får skrapa som faaan på i vinter :( Mvh Niklas |
|
|
Nikke23: 4 trådar i kontakten i dörren eller i spegeln? Det behövs 6 trådar för att få upp/ned, höger/vänster och värme att fungera. Ambush: Hur gick det med inkopplingen? |
|
|
Fyra i båda men tänkte ifall det går att koppla ändå , antar att det bara behövs + och - men iofs så ska det ju vara konstant spänning då hmmmm. mvh Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.