AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.504

Var hittar man den billigaste utbytesturbon till BMW 530d -02?

Vart hittar man den billigaste utbytesturbon till BMW 530d -02?
Hej,
vet ej, Är din turbo verkligen slut? Vad har hänt?

Vänliga hälsningar
Mats
Jopp, min turbo är slut... Hade olja överallt =) Har nu en beg turbo på den men vill ha en helt ny!
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
orm_micke:

hos Länk har de utbytesturbo till 530d för 6800:- kanske kunde vara något?

/Fredrik
pa
182
paa
530DA Touring -02
Hur gick det med turbobytet? Sitter i samma sits.
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Hej,hur har kalaset med din turbo slutat ? är nyfiekn eftersom att jag har en likadan kärra ?

pa
182
paa
530DA Touring -02
Steve? Har du några problem med din?
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Hej paa, nej det har jag inte , men jag är väldigt nyfiken , tex hur många mil har ni på era bilar när turbon lagt av , vad kör ni med för olja etc, absolut säker på att det är turbon Paa `?

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
För 2 år sen havererade turbon på polarens långmilade -02 530. Den hade då gått 20.000 mil, och ett utbytes agregat kostade då 16.500:-
Det var en fullservad tjänstebil som mest gått långresor.

Följdfel blev att katalysatorerna gick sönder av all olja turbon spottat ur sig, det visade sig även att LLM var trasig, så innan bilen rullade igen kostade det runt 40.000:-
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
oj helvete , ja då får mn hoppas på den stora turen att det håller , man får vårda den med omsorg och stor portion vördnad , ge den rätt olja,stå på tomgång ett tag sen man kört den osv , vet du om den bilen tex var chippad ?

Jag var och kollade på en 530 d där dom hade bytt turbo pga att den var slö.Det var i samband att det blev kallt.Dom bytte turbo men det blev ingen skillnad,den var lika slö.Då upptäckte dom att filtret som sitter på evakueringsslangen var tätt.Så när dom bytte dett filtret så blev den som ny igen.Säljaren sa att man ska byta detta filter varje år.
pa
182
paa
530DA Touring -02
Jag har inget problem med oljan, lite oljigt är det alltid om du lossar insugsslangarna det anses "normalt". Jag tappar istället lite efekt och har för högt laddtryck, är inte helt säker än men tror det är turbon som kärvar. Den har ju ställbara "vingar" på avgassidan som styrs av vacum och jag tror felet ligger där. Ska fostsätta felsöka i morgon.
pa
182
paa
530DA Touring -02
Evakueringsslangen? Var sitter den?
Tyvärr så kollade jag inte var den satt ,men den bör ju rimligtvis sitta en slang från ventilkåpan och till insuget till turbon.Så fungerar det på mercedes men jag vet inte hur det är gjort på Bmw.Men jag måste BERÖMMA er på BMW-forum att det är ett mycket forum,väldigt bra överskickt av vad som nyss har kommit in./Tage
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Någon vänlig själ som kan tänkas veta vart det där filtret till vevhusventilationewn sitter, höger eller vänster sida +?

pa
182
paa
530DA Touring -02
Nr 11 på bilden. Länk
fi
100
fiat131
530da touring 02
523i sedan 99
det sitte till vänster i bakkant på motorn framifrån sett under kabelstammen till spridarna, tämligen enkelt att byta , jag har precis gjort det i förebyggande syfte kostar strax under 400riksdaler
pa
182
paa
530DA Touring -02
Kan det vara detta filter som pkltab menar?
pa
182
paa
530DA Touring -02
Har kollat turbon i dag, och det verkar inte vara den som kärvat, någon som har någon teori varför man får för högt laddtryck?
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Vanligt med för högt laddtryck pga av lmm-fel.
pa
182
paa
530DA Touring -02
Hur kan fel på lmm påverka laddtrycket? På min var det turbon!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.