|
|
|
|---|---|
|
Funderar på vad det skulle ge att låta Unichip mappa motorn utan kat och med ev. annat luftfilter... Ngn som gjort detta? Finns det några mer knep för att optimera 3.2:an ännu mer? T.ex. plenumet, kolfiberinsuget är för dyrt men det kanske finns alternativ? Har jag missat ngt? Shoot! Tillägger att motorn är helt nyrenoverad och Blueprintad och att överladdning inte är intressant... Just nu ;-) Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
Har läst att den har lite begränsat insug precis som 328:an så ett byte ska ge mer effekt! Titta här t.ex. Länk |
|
|
*jigga* Trodde knappt vad jag såg när jag läste ditt inlägg och tänkte att du måste fattat fel. Pratade med Lennart Köhler idag och diskuterade trimning av S50b32. Han sa att just airboxen som vi kallade det var en bra ide att byta på den motorn för att få mer effekt! Synd bara att den är så snuskigt dyr... Inte en chans att jag pröjsar 25k för en komplett carbonbox... Undrar hur alternativet som du länkade till är. Har sett en Carbonbox och det är ju inget märkvärdigt med den förutom att den är gjord just i kolfiber då och möjligtvis trattarna på insidan men det skulle faktiskt gå att göra en själv med rätt data på den.... Tack för tipset! Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag har en bekant som unichippade sin M3 3,2 och det gav förvånadsvärt mycket måste jag erkänna, jag är annars inte speciellt imponerad av chipstrimning. Going sideways. |
|
|
Spiidfriik.... Mycket intressant! Det är vad jag tänkt göra själv utöver airbox och borttagna kattar... Har du ngn mer info från polaren eller har du lust att kolla med honom? Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Det som jigga länkade till är en US-M3:a Dom har inte samma insug som EU-modellen.... Jag är också intresserad av måtten och radien på trattarna i ett kolfiber insug, är ju enkelt att fixa ett i alu... Det finns ju billigare kolfiberinsug i tyskland men ändå 12-13 tusen är en del pengar :) |
|
|
Har tyvärr ingen kontakt med honom numer, vet inte om han flyttat från stan eller nåt. Han hade iaf open-air filter och borttagna kattar. Going sideways. |
|
|
Ok, det löser sig... Får testa själv... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
På min s50 b30 kör jag med khöler chip som gör att jag inte behöver ha lmm. Så nu sitter det 6st fullradietrattar å ett stort filter där istället. Grym skillnad i karaktär med dom chipen och ett riktigt skönt ljud:) effekten på orginal motor vet jag dock inte vad de kan göra då jag har portad topp, andra kammar mm. Även testat köra chipen på en org. M3a med bortplockad lmm och karaktären blev ungefär som i min fast lite mindre effekt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.