AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
702

Köp av bmw 320 -00

Hej allesammans!
Har precis sålt min BMW 330 och ska nu handla en lite billigare bil att färdas i under vintern.

Har hittat en bil som jag tycker är snygg till det yttre men har lite funderingar på priset. enligt bilpriser värderas bilen till mellan 76 -84 000. Dessa priser brukar dock kunna vara lite i nederkant.

Men vad tror ni om följande bil samt hur mycket är den värd.
Hur mycket tror ni jag kommer tappa om jag köper bilen nu och säljer den till våren?

Länk

Mvh Jens

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Begärt pris låter något högt och som du säger tycker jag också att värdering enligt bilpriser låter lite lågt. Att bilen i annonsen är svensksåld, vettigt utrustad och att milen har ju inte sprungit iväg alltför mycket (även om den gått ganska långt) måste ju anses vara positivt. Om man skulle betala i runda slängar 90-95 tkr så tror jag inte man skulle göra bort sig helt och hållet.

Värdeminskning fram till våren är ju svårt att spekulera i men någonstans kring 10 tkr är nog det man får räkna med.

Personligen tycker jag att det relativt lilla prishoppet upp till en vettig 328 E46 (eller en 320 2,2 för den delen) gör det svårt att motivera köp av en 320 2,0 (annat än att det lär vara något lägre ägandekostnader jämfört mot en 328).

/// Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.