|
|
|
|---|---|
|
Jag fick en chock igår när jag skulle till jobbet....7:an startade inte!!!!! Fick igång den efter lite hot om skroten men samma bekymmer när jag skulle hem...hittade en vakuum slang som var av men det är fortfarande lika trög att få igång. Är det någon som har något givande tips på vad som kan vara galet? Mr Lindh | |
|
Skulle nog kolla noga på alla slangar om dom är dåliga. Är den lika svårstartad när den redan är varm? Går den bra när den väl startar? |
|
|
Tack för det, har även upptäckt att fördelarlocket är dåligt så jag ska byta det till helgen nu...den går bra å startar när den väl är varm, skulle nästan ha haft motorvärmare...hur många mer slangar kan det finnas? Mr Lindh |
|
|
Kan vara svårstartat också om bälgarna mellan luftburken och lmm och mellan lmm och motor är dåliga. Kolla alla slangar runt insuget. Är nog värt att se över rotor och fördelarlock. Annars kanske det är någon spridare som läcker, kanske inte så vanligt men det brukar ju göra motorn sur fast endå lättstartad när den e varm. |
|
|
Funderar även på att byta chip i 7:an. Är det någon som har bytt chip i en E32 någon gång? blir det någon skillnad? Mr Lindh |
|
| Min 7'a är chippad. Jag har inte öppnat och kollat men 3 tidigare ägare har sagt att den är det. Var iaf en klart märkbar skillnad i förbrukning när jag o polaren jämförde med hans 735'a. | |
|
Det låter lovande...hoppas det gäller 730 IA åxå....rekke 6:a, det kan inte bli sämre hoppas jag... Mr Lindh |
|
|
Det jag glömde säga i mitt första inlägg var att det århundrades regnoväder här innan den inte startade på morgonen efter...har även insett att den inte går riktigt rent, ens när den är riktigt varm. bilen är spårkänslig, vibrerar när jag bromsar ibland, "klonkar" vid ojämnheter ivägen, går på tvären vid en "kick down" när det svänger å är blött (kan vara alla hästar jag har ;) ) jag köpte ett chip till bilen å det känns ingen skillnad förutom att den går mjukare vid fulla spjäll...Börjar nästan bli lite trött på detta...synd att bilen är så ruskigt skön att både köra å inte minst att åka. Jo, en sak till, vart hittar man en dörr eller en bra plåtverkstad? jag har en stor buckla i min dörr...Vad ska man göra? Mr Lindh |
|
|
Att den inte går riktigt rent kan bero på ganska mycket, vanligast är väl att lmm eller tändningen krånglar. Samt läckage i slangar/gummin. Du kan ju testa att spruta startgas runt slangarna o se om det blir någon skillnad. Sen testa o mäta upp tändkablarna. Kanske idé att byta stiften också om det inte är gjort på ett tag. Kanske dags att byta luftfilter/soppafilter också? Låter som att det är dags att byta ut lite dämpare och bussningar på din kärra. Klonket är förmodligen en dämpare som gett sig. Är det iaf på min bil och det är därför jag håller på att byta dom nu. Att den spårar kan bero på flera faktorer. Felaktig hjulinställning, att några bussningar eller stag är på väg att ta slut. Det kan också bidra till att det vibrerar när du bromsar, eller så är det någon skiva som slagit sig om du haft otur. En dörr borde inte vara så svårt att få tag i. Finns väl till och med en skrot bara för 7'or nere i Västra Götaland. Testa även att annonsera efter en dörr här på autopower eller ringa till folk som skrotar sina 7or. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.