|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 530iT -01, 9000 mil. Är mycket nöjd med bilen förutom motorgången på låga varv och vid start från stillastående. Motorn har en litet ojämn och "gungande" gång vid körning på låga varv och låga växlar. Utöver det är den mycket svårarbetad vid start från stillastående: den är den svag och tjurig och vill gärna pendla i varvtalet så det blir ett ryck när man väl släpper upp kopplingen helt, oavsett hur försiktig man är. På högre varv o.s.v. går den fint. Stift, luftfilter och olja är nyss bytt. Har med stort intresse läst div. inlägg ang. ojämn och ryckig gång hos e-39, och åkte till BMW för en diagnos häromdagen. Den visade inga fel alls så mekanikern tog en lång provtur, och hans kommentar var att bilen går som den skall. Håller inte med om detta (mitt VWskåp från -96 går jämnare!), så nu återstår bara felsökning på egen hand antar jag. Läste någonstans att fel på LMM inte tvunget syns på DIS så nästa steg känns som byte av LMM om inte någon har ett bättre förslag... Tack på förhand M.v.h. M.S. | |
|
Det låter som att du kanske finner din lösning i denna tråd? ---> Länk E39 är lite "märklig" på detta vis. Och det tar lite tid att bli kompis med kopplingen. Sterio vulgaris |
|
|
Det hjälpte även något med V-Power i min kärra. Lite mera bottenvrid liksom. Men som sagt läs ovanstående länk! Sterio vulgaris |
|
|
Mycket intressant länk! Stämmer exakt med symptomen på min bil, dragläget är ju nästan omöjligt att hitta. Tack för tipset, ventilen kommer ofelbart att plockas bort och det snart! Det kommer väl tyvärr inte att hjälpa mot ojämn gång vid körning med jämn gas på 2:an och 3:an. Kanske skulle testa V-power som du skriver. Kör på 98 annars. Har du själv tagit bort CDV:n? M.S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.