AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
706

Lugnt på beg marknaden M3 e36?

Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Har ju sett att det finns flertalet m3:or tillsalu så även min, hur upplever ni övriga försäljare att marknaden är?? (lugnt som i graven lr?) finns ju ett stort utbud för ev köpare men priserna e ju väldigt varierande har inte direkt lust att sänka priset, vet att den e värd dom pengarna!!

Jag tror bilmarknaden är på semester. Jag försöker sälja min andra bil, en riktig dussinbil som vilken svensk barenfamilj som helst vill ha. Den är toppenfin, jag har en riktigt seriös annons och ett helt ok pris. Men absolut ingen har hört av sig...

Tråkigt...
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
ja det känns så, har några kompisar som har annonserat ut bilar oxå de säger samma sak tyvärr!

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Klart man tycker att sin egen bil är värd mycket pengar, speciellt om man tagit väl hand om den. Men dessvärre så är det inte värd mer än vad någon köpare kan tänka sig betala för den, du vet tillgång och efterfrågan...

Själv så tycker jag M3:orna känns en aning övervärderade och det börjar bli många mil på e36orna nu också, titta på audi s2 av liknande årsmodeller t.ex, de tidiga (från -91) kan man ju få för 50K men jag har aldrig sett en m3:a för dem pengarna. M3:ägarna verkar tro att värdeminskingen stannar av vid 100K.
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Jo det e ju sant, min e iaf drygt 10k under 100k! men jämföra DKW med riktig M power det e ja inte m på!!

[C
421
[COD]soul
325iA -91
hehe näe det kanske är lite lågt, men jag tänkte på att nypriset på bilarna väl var ganska snarlikt, och båda är ju lite utöver det vanliga så prisraset borde ju vara snarlikt.
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
jo det har du ju rätt i, men du får nog mer bil för pengarna genom att köpa en m bil tror ju jag iaf, tror oxå bmw bilarna e hållbarare o ev bättre kvalitet därför de igger högre???

Jag tror det ligger i körglädjen, S2an var häftig under nittitalet men nu är inte 2-300hk så ovanligt längre.

Många bilar är snabbare än M3 E36 idag men få är lika roliga att köra. Jag menar såklart att få är lika roliga att busköra.

Att den är så mångsidig och "bra på allt" har dessutom gjort M3an till en måttstock som många andra jämför sig med, det har gjort bilen lite mytomspunnen och det hjälper säkert till att höja värdet.

f.ö. tycker jag att det finns ganska få intressanta M3 E36 till salu just nu, har tittat på 2st 96or som inte föll mig i smaken, och läst otaliga annonser och hur många mail har man inte skickat?

En fräsh, mörk, 96-98, tyg/mocca vaders, bra historik och vettigt pris, finns det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.