|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så under jag iafall att det inte ska sitta någon sorts plast kåpa under motorn? ???? Bmw 325 e36 gäller de? Ifall att någon förstår sig på vad jag menar. Mvh Jon | |
|
Jag förstår vad du menar, då jag har samma "bekymmer". Var in och pratade med M-bilar här i Västerås. Fick då se/veta att det ska sitta en stor plastkåpa under bilen. Denna täcker nog större delen av motorn underfrån och kostar 750kr. Funderar om det är värt det, men ser ut som det kan stänka mycket skit upp bland annat på drivrem och dyligt. |
|
|
Pricis tycker också att jag har sett detta någon stans! Tycker att när man kollar på bilen framifrån utan frontspoiler så ska man väll inte se så mycket av motorn! tycker att det bör komma upp smuts och sådant som inte skall va där dessutom borde det bli lättare att hålla rent ifall att plastkåpan skulle finnas! Vad kallas delen man ska söka efter? En bil skrotborde väll kunna tänkas ha dessa? Mvh Jon |
|
|
Borde nog finnas på skrotarna. Ring och fråga. Jag har tyvärr ingen aning om benämningen på denna kåpa. Hasplåt eller så kanske? www.laga.se eller ring dem. Borde iaf vara halva priset på det tycker man. |
|
|
Jag har också varit på jakt efter en sån plåt/täckkåpa, när jag frågade en mek på BMW i danderyd sa han att han aldrig hade sett en e36:a med "täcklock", trots att det syns tydligt på frontspoilern att det skall kunna sitta en sån där. Är det denna del (nr 1) tro? Länk /Fredrik |
|
|
Den kåpa som reservdelskillen visade mig såg inte ut så. Såg ut som en upp och nervänd vinge. Svårt att förklara, men kåpan såg väl ut som den du har på bild där, plus att det satt som två vingar vertikalt uppåt ute på kanterna av kåpan riktade mot motorn , antagligen fästena. Kan ju vara så att det skiljer på 325 och 316 (som du tittat på), då motorn är väl inte likadant utvändigt. |
|
|
Bukplåt är en väldigt bra benämning.. Svår att finna på skroten, eftersom det ju oftast är nosen och undersidan av bilen som får stryk vid en krasch Finns som reservdel på såväl BMW som fiirmor som säljer bildelar Eg består underdelen av flera "bukplåtar" en stor under motorn, sedan en mellandel, och en unsder lådan. Oftast är eftermarknadsdelarna gjorda så att de ersätter främre och mittendelen |
|
|
har inte nån sån under min bil, ingen mekaniker som sagt nått om de nångång ska det sitta en där? gjorde det de på dom när dom va nya bilar? |
|
|
Det verkar lite individuellt det där, alla verkar inte ha haft bukplast |
|
| Visst ska de vara två olika sorters plast kåpor där under? En som sitter längre fram mot fronten! eller? | |
| Läs mitt tidigare inlägg så ser du att det totalt är 3 delar, en som täcker från "spoilern" och strax bakom motorn, därefter en mellandel, och sist en under växellådan | |
| Ingen som har en extra liggandes? :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.