AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
477

motor temp

^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
det har hänt någe skumt under vintern
8bilen stog i garaget)
motorn går inte upp i temp som den ska!
temp mätaren stannar på ca 1/4 temp
och om inte jag minns fel så visade mätaren på ½ förra sommaren!
nån som varit med om liknande??
brukar termostaten hänga sig??
släpper det??


H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Låter som termostaten har fastnat i öppet läge . . . kan ju tänkas att det lossnar, men ny termostat är skitpengar i sammanhanget, så jag tycker du ska byta den snarast. Motorn mår inta alls bra av för låga temperaturer . . .normalt ska tempmätaren stå kring hälften +/- några "mm"

Hoppas d fixar sig!
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
det är nog som du säger royalcruiser
å visst ite är en trehundring speciellt mycke stålar
men det verkar skummt att den skulle fastna bara föra att kärran står några månader
jag har ju rätt blandning i å inte bara vatten!!
men man får väl ta å beställa hem en ny termostat!1


H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.