|
|
|
|---|---|
|
Ska sätta ditt Reiger spoiler på e39 och nedersta delen ska ha alu nät som man fick med. Har aldrigt satt ditt sånt så frågan är hur ska man göra för att det ska hålla bäst? Ska man sätta fitt den efter lackning eller kvittar det? Den måste ju sitta på insidan som jag har fattat vinklen. Om man sätter ditt den innan lackning så behöver man inte vara rädd om lacken. Lackar man först och ska sätta ditt alu nätet efter så får man ju vara extremt försiktigt så att man inte repar spoilern, eftersom man måste lägga den ner ju! Ni som har gjort detta för hjälp mig! Hur ska jag göra? Det kommer se ut så här: Länk Den i mitten MvH Bmw 4-ever | |
| men kan du inte sätta den silicon deet finns ju sånt som är lite elastiskt så det klarar vibrationer bra. annars är bmw dubbelhäftande tejp riktigt bra funkar till allt | |
|
Bl.a Realcar har speciallim för spoilernät. Sitter bra med sånt annars kan man alltid sätta dit nåt extra men som sagt, speciallimmet håller. -- DTM system och rak 6a ;) |
|
| Jag använde vanigt smältlim, har funkat bra hittills (halvår). | |
|
lacka spoilern först o sen letar du reda på tjejens mjukaste mysfilt o ställer spoilern på.... sen går du lös med silikonspruta så kommer det sitta mjukt o fint forever! Det svåra är att böja näten så de ligger dikt an överallt så det inte blir nå spänningar när du kladdar med silikonet. |
|
|
PL400 kan jag rekommendera, finns nog inget bättre klister! Använder det till allt! Ögonlocken, nätet i spoilern osv! |
|
|
Var köper jag PL400 någonstans? MvH Bmw 4-ever |
|
|
på silvan, k-rauta, bauhaus eller vilken byggfirma som helst.... |
|
|
nu ska jag ta tag i det där...har inte köpt någon PL400 än och sen funderar jag på limpistol. Fungerara det med smältlim? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det funkar bra. Använd Sikaflex i första hand. Det flexar lite , till skillnad från Pl400 som blir helt stumt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.