|
|
|
|---|---|
|
tja ja undrar om de finns nån som vet hur man enklas turbokunverterar en 02:a me 2,0:an i? både förgasare o insprut. undara även om någon som vet nån sida med trim tips till 02:an och hur mycke de kostar att borra upp till 2,2 o om de finns smidda kolvar och andra delar för turbo konvertering tackar på förhand mvh erik O==00==O 2002 rullar fetast | |
Toballan |
Jag har själv turbokonverterat en 02 maskin. Har borrat till 90,5 mm ock använder wv bubbla 90,43 mm smidda mahle kolvar. Dom var billiga! mins dock inte pris.. Jag använder L-Jetronic insprut med större spridare och luftmängdmätare. Dubbla 45 mm förgasare funkar dock mycket bra också. På denhär linken kan du kanske hitta nått.. Länk |
|
OK tackar för svaret!! Hur gjorde du med grenröret? mvh erik O==00==O 2002 rullar fetast |
|
Toballan |
Grenröret köpte jag begagnat. Det är nått gammalt rostfritt banracing grenrör från motornord.. tror jag. Jag har nog bilder om du är intresserad. |
|
VW kolvarna går på strax över 2000kr hos Dalhems för 4st om jag inte tar fel. Då får man 4 VW cylindrar på köpet, hehe. Det är Mahle smidda kolvar och de ger en låg kompression (minns inte hur låg dock) och lär ska funka utmärkt vid överladdning. Kiip Spiiding! |
|
imenhoteb |
nja dom är dyrare nu!!2800 kr fick ju jag betala..Grenröret gör jag själv!!!rätt så mycket jobb..men smakar det så kostar det ...håller på med en bmw 02 75 års mod!ska trycka genom delorto 40!!...få se om bilen kommer ut i sommar!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.