|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Avfettning, lacknafta och vaxning! Brukar funka! | |
|
Jag syratvättar mina fälgar, med basisk "avfettning" tokmiljöfarlig, ngt. utspädd. Jag kan säga att DET BITER, o det är som om fälgarna vore NYA efteråt :-) En dusch med sprutan, o ALL smuts, avskrap, asfalt, salt, främmande färgmärken, bromsdamm, ÄRG, mm, mm, mm.. är väck :-) Man ser ut som ett rosa russin om händerna efteråt, o det kliar nåt infernaliskt, naglarna vitnar o visst känselbortfall förekommer, men man måste ju ha rena fälgar... BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Tri-bad funkar oxå. Fast det tar bort lacken på fälgen... Men rent blir det! :) | |
|
Stavros: Haha...ja visst, jag förstår vad Du menar, men jag tvättar faktiskt mina fälgar just så här...Jag jobbar granne med LTR bilvård, o det är så det går till, när det skall bli rent! Det finns inga genvägar, eller produkter att köpa på macken eller Biltema, när man verkligen vill tvätta RENT. Du skulle bara se resultatet... :-) Fast Tri, är nog lite att ta i.. ;-) /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Vad är det för syra du använder *KRAFTWERK* ?? | |
|
Hej! Kan det inte i huvudet, men jag kollar i morgon, vad den heter o exakt var den kommer ifrån :-) Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ja har provat de mesta och tycker absolut att detta är den bästa produkten jag provat Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| SÅg precis att det är stor prisskillnad på Sonax Extreme och BMW:s egna fälgrengöring, ca 95 kr mot 70 kr. Kan det verkligen vara likadant innehåll i flaskorna? | |
|
vem påstår att de är samma innehåll i dessa flaskor? Så är nämligen inte fallet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan, läste det i en annan tråd. har tyvärr inte länken här. | |
|
Mr muscle ugns rengöring rekomenderar jag.... Jag hade en framfälg som var kolsvart med riktigt hårda lager bromsdamm... Jag sprayade på... verkade en stund och sen gnuggade jag... DOM BLEV SOM NYA!!! Har provat en massa olika fälgrengörings medel men inget funkade..... |
|
| Hade ingen större lust att gå och köpa något medel som jag inte var säker på skulle funka så jag testade lite Mr muscle rengöring och fälgarna blev precis som mrcallebmw skrev som nya. Tackar för detta tips! | |
| Mr Mucle är starkt frätande. Skulle ej reka detta medel. | |
|
Som sagt, lite lacknafta så försvinner allt. Enkelt o billigt. mvh |
|
randrup |
Sonax Extreme gav ett gott resultat vid dagens rengöring av fälgarna... Hel nöjd (: //randrup |
gretzky |
Är det bara vanligt vägdamm som ska bort så funkar vad som helst men om du vill få bort en hel del bromsdamm, så är det autosmarts (smartwheels) som gäller. Har du fastbrännt bromsdamm (brunaktigt) så har autosmart en "syra" som heter trebble-x tror jag, och blir inte fälgarna rena då så är det bara o köpa nya... dieseldoris |
|
Har nu testat Sonax Extreme, och det funkar helt okej. Riktigt klibbigt, vilket är bra eftersom det inte rinner av, men det är lite svårt att skölja av. När man kör ut bilen ur tvätthallen rinner det alltid ur lite rester ur skrymslen och vrår, och när man torkat och kört en bit kommer det lite till. Bra att det blir lilafärgat efter en stund, då är det lättare att se. Effektiviteten är sådär. Man får ta med fälgborsten om det ska bli riktigt rent. Men hellre det än att det fräter på fälgar, bromsar och annat. Så jag är nog ganska nöjd trots allt. Den får 8 av 10. |
|
|
Kör själv med Biltemas, den är inte den bästa jag provat, men den är billig och har man riktigt skitiga fälgar kan man ösa på ordentligt. Det har alltid fungerat för mig. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Håller med *gretzky* köpte konsentrerad fälgrent från autosmart. Det var STARKT skull iof spädas ut lte men det var bättre konsentrerat... //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.