|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
randrup |
Tips på produkter DU använder när fälgarna ska få sin rätta lyster? //randrup |
|
Lahegas fälgrengöring. /Fredrik |
|
randrup |
Ah, tackar (: //randrup |
randrup |
"Fredrik M" Vart hittar jag den? //randrup |
|
Statoil har det ibland annars finns de t ex på AutoExperten. Där kan man även köpa en större dunk och själv blanda vilket blir avsevärt billigare. Har du högglanspolerade fälgar/fälgkanter så rekomenderar jag att du använder t ex Sonax som är skonsammare och nästan lika bra som Lahega. ___ //Ulf |
|
|
BMW:s egna fälgrengöringsmedel. Den är geléaktig så medlet rinner inte undan utan stannar kvar på fälgen. Det ska visst vara Sonax som tillverkar den. Keep Your Distance! |
|
|
Samma här, använder mig av BMW:s fälgrengöring funkar skit bra. /Tomas |
|
|
Essex fälgrengöring (svart flaska) inköpt på Shell tar bort det mesta och lite till om man inte är försiktig. Hemsk lukt, sticker och svider på fingrarna men jäkligt effektivt... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Jag använder mig utav "Sonax Extreme Fälgrengöring". Den tycker jag är mycket effektiv och bra. Tror nog det är den som är likadan som BMW:s egen fälgrengöring. /Rikard |
|
randrup |
Tackar (: //randrup |
|
BBS som tillverkar flera av BMW's fälgar rekomenderar vad jag vet Sonax. Essex är som Tryggve skriver ruggigt effektiv men bör kanske inte anvädas på alla fälgar... ___ //Ulf |
|
|
Jag rekomenderar Sonax Extreme eller BMW Original fälgrengöring (som mycket riktigt tillverkas av Sonax). Dessa är effektiva men samtidigt skonsamma mot lacken! Meguiars fälgrengöring skall vara mycket bra den också, och dessutom godkänd av exempelvis BBS. Sonax/BMW/Meguiars respektive fälgrengöring innehåller ingen syra, vilket gör dem skonsammare mot lacken (och naturen). Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
randrup |
"Programmer" Vilka fälgar bör Essex inte användas på? //randrup |
randrup |
Sitter Turbin 1 på min bil, och vill inte förstöra dem - om det nu existerar fälgrengöring som kan skada... //randrup |
|
Länk Länk |
|
randrup |
Tack Constrictor - alltid där med dina länkar ;) //randrup |
|
Håller med Programmer om Essex, bör användas med försiktighet, tar lätt bort klarlacken på fälgarna om man låter medlet ligga på för länge. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Sonax Extreme, har funkat överlägset bäst för mig. |
|
| Jag har använt både Meguiars och Sonax fälgrengöringsprodukter och om jag ska betygsätta så får Sonax VG och Meguiars MVG. | |
randrup |
Ja - det var en "farlig" massa alternativ. Blir att testa sig fram :) //randrup |
| haha, bästa och förmodligen billigast är biltemas fälgrengöring, sktien bara rinner av | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.