|
|
|
|---|---|
|
Går det att sätta i en motor från en 535 E34 i en 535 E28? Passar motorfästena, lådan och grenrör? | |
|
Motorfästen och låda skall passa. Grenrör borde också passa, däremot inte resten av avgassystemet då det mynnar ut i mitten på en E28. Beemer, a way of life. |
|
|
alltså en E34:as 535 motor i en E28 535 kaross med E28:ans låda och avgassystem lossa låda + grenrör och lyfta ur en skuren E28 motor o sen sänka i en E34 motor.. så menar jag |
|
Paap Reeder |
... går klockrent. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... dock måste du även flytta över svänghjulet så givarna i E28:ans sprängkåpa har nått att trigga på. MVH /// Paap R |
| Här hittar du all info ang m30b35 motor i en e28 | |
| vart hittar jag det? | |
|
Länk Här skriver "dd" att det är skillnad på motorfästena... så nu undrar jag... är det det eller inte? och bilen är en E28 535IA |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Blocken har lite olika gjutning men det går att sätta i M30B35 i en E28 535. Tror bara att det är ett hål i blocket till motorfästet på höger sida som inte är uppborrat på M30B35. Du måste nog använda motorfästena från E28. Tänk bara på att du måste ta Motronic-givarna från E28 eftersom E34 triggar Motronicen från ett 60-2 hjul framme vid svängningsdämparen och E28 på svänghjulet. M30B35 har dubbelmasse-svänhjul utan Motronic-trigg, så du måste göra som Papp säger, flytta över E28-svänghjulet. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Konstigt, länken kom inte med. Men här är den iaf Länk Där är lite annat smått som man bör, men inte måste ändra på för att få i m30b35 i en e28...du ser det ganska snabbt när du fått i maskinen, bla staget som håller insuget kan vara lite i vägen. Men det har ingen sexuell betydelse ;) Försök få med den nyare motorstyrningen när du monterar dit b35 maskinen. (snabbare/bättre/modernare chip i boxen) det finns bygg beskrivning på den sidan jag länkar till. /Pelle |
|
| passar svänghjulet och allt direkt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.