|
|
|
|---|---|
|
Går det utan att få en 2:a? Har byglat slitagevarnarna, samt kollat upp nivån och givaren i behållaren men lampan slocknar inte ändå. Snart tar jag borrmaskinen med ett miniborr och borrar sönder lampan. Orkar inte plocka bort allt för att komma åt lampan. Besiktning närmar sig! 325I-89 E30 Mvh Tobias | |
|
Varningslampan i sig kan inte föranleda en anmärning. Ett undantag finns, men det gäller ingen BMW utan Audis A2:a... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Tack för svaret, bara att besiktiga då! Kanske man kan bemöda sig att släcka den på ett mer sofistikerat sätt då mer tid finns! Mvh Tobias |
|
| "plocka bort allt för att komma åt lampan" är en operation som tar cirka 5-10 minuter på en e30, så att använda borrmaskinen känns allt lite VÄL bonnigt! Ratten behöver förresten INTE tas bort, även om Haynes påstår det :) | |
|
På en E30 har jag iofs aldrig tagit ut mätarhuset, men på E28 har jag gjort det ganska många gånger och där är det typ busenkelt, har svårt att tänka mig att det ska vara så mycket svårare på en E30, glöm det där med borrmaskinen, alltså ;) / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
|
Lossa klädselpanelen under instrumentpanel, 3 st plastclips. Stick upp handen och lossa 2 stora "muttrar" (egentligen splinesade "rattar" kan man säga) och ta bort plastpanelen som sitter mellan rattstång och kombiinstrument. Nu har första minuten gått. Lossa 4 skruvar nedtill på kombiinstrumentet, och 2 skruvar som sitter uppåt i plastramen framför kombiinstrumentet. Ta loss ramen. 3 minuter har gått. Nu kommer du åt ytterligare 2 skruv som håller själva kombiinstrumentet uppåt. Lossa dessa, vik fram instrumentet, lossa snabbkopplingarna, lyft ur instrumentet ur bilen. Totaltid 5 minuter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.