AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
624

tankläkage e32

svardska
Skulle tanka fullt idag och det bara skvalar soppa om den, efter 10 körda mil droppar den fortfarande.
Vet nån om det finns nåt "standardfel" som brukar dyka upp nån speciell slang etc...?
Det droppar bak på höger sida.
Jag hade 40 liter i tanken när jag fyllde upp den till fullt och då läkte den inte
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Om det fortfarande droppar efter 10 mil så har du nog ett hål i tanken . .i o fs så sitter påfyllningn på höger sida, så det kan ju vara värt att kolla upp påfyllningsrör å slangar, men om det är dom så borde det inte läckt så länge . ..
Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
en polare hade också leckande tank presis i pesningen på åvansidan höger bak.Och av en anledning var jag tvngen att plocka bort kofongaren på nin 730 såg då att det låg mycker skit dår så det är ju inte konstikt om det börjar rosta där
Kolla infästningen för pumpen.
Du kommer åt den från bagaget på höger sida, ta bort mattan så ser du ett svart lock, skruva ur skruvarna och lyft på locket då bör du se skicket på inf. för pumpen.
Min 735:a läckte på samma vis, kom då fram till att infästningen hade totalt rostat sönder(tryckte till med skruvmejseln som då gick rakt igenom).
Var tvungen att köpa en ny tank och pump eftersom tankens skruvar var utan gängor, tanken var i övrigt fin.
svardska
ok tack för tips. då får man börja krypa då!!!
Rost...hm...vilken av dina E32 är det du har bekymmer med?
På 5 serien från -89 är det plasttank, och tror det är på alla BMW.s från 89!

Tips;
Länk

svardska
Det är 735 an. konstigt den har 14000 garanterade mil och är helt rostfri i övrigt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.