AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
865

316-compact 94:a

C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Vad är ovanstående bil värd? 18000 mil och i bra skick. Besiktigad skattad och med bra däck. Någon liten ytrost i en skärm.

Min svarta: Länk
Min blå: Länk
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Ingen som har en liten hint?

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Du har gett en något knapp beskrivning, men enligt bilpriser.se ca 20.000. Har dock sett 94or på tex blocket för 25-30 och även däröver.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Nej min beskrivning var ju inte fulländad kanske. Kollade också på bilpriser men de priserna som visas där verkar ju inte överensstämma med verkligheten särskilt bra... skulle kosta ca 17k privat..
Utrustningsmässigt så är det väl rätt klent. Ingen AC eller el-hissar men det tycker jag nästan bara är positivt på en gammal bil. Finns centrallås och el-speglar(med det är väl standard?), larm, ABS, krockkudde. Tyvärr ingen tak-lucka.

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
25 000 kr tycker jag verkar vettigt.

Mr C
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

C.Svensson:
Vad är det för färg på bilen?
Svensåld eller inte?

Jag skulle precis som Mr C tippa runt 20-25', konstigt att du inte fått några förslag på 10-15' i den här tråden ännu... det kommer väl =).

Som referens finns denna tråden: Länk

//Stenback
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag har nu köpt bilen. den är cosmos-svart metallic, svensksåld. Milen var 16100 och inte 18000. Fullservad, sprillans ny framruta, i princip helt nya vinterdäck och två uppsätningar sommardäck. Ett par på LM fälgar och ett par på plåt med original navkapslar. Jag gav 25000:- och tycker det är ett OK pris. Håller med, det är konstigt att inga 10-15k förslag inkommit...:)

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

C.Svensson:
Välkommen i Compact-gänget. Även om din bil är snålt utrustad och haft ett lågt nypris så har den ju andra kvaliteer.

Soppaförbrukning, fordonsskatt, försäkring, servicekostnader är humana för snikmodellerna vilket också gör att många hellre väljer en sådan framför en 530i E34 som ändå var mer än dubbelt så dyr ny och man kan få för ~samma inköpskostnad.

//Stenback
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Tack Stenback!
Japp lite synd med utrustningen men AC är faktiskt inget jag saknar då de ändå bara brukar krångla när bilen börjar bli äldre. Sedan trivs jag i värme...;) Den kunde iofs haft talkucka, det hade jag gillat.

Ja ägandekostnaderna är ju helt underbara, körde Hbg-Motala t.o.r igår med en förbrukning på 0.67! Kunde nog kört ännu snålare då jag låg mellan 120-130. Håller man sig runt 110 så tror jag man kommer ner en rätt bra bit till då man får ner varvet, den varvar rätt mycket i 130.. Sedan är det som sagt billig skatt och försäkring. Helt enkelt en perfekt bil om man vill åka billigt och ändå ha bra kvalitetskänsla!
Har bara en fråga. Är inte ställbar ratt standard?

852
Sörpan
325xi -02
Enligt brorsan som hade en -94 compact så skilde inte förbrukningen speciellt mycket i olika farter. 0,67 verkar vara en standardsiffra oavsett hur fort man kör. Numera kör han 325xi med en standardförbrukning på 0,87...

Ställbar ratt fanns inte på brorsans svensksålda heller.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag hade en 316 Compact -95 för 8år sen... minns den väl och med glädje pga den låga soppaförbrukningen, körde den riktigt lungt en gång på långkörning i 90km/h... 0,49 drog den då :-)
Angåeende bilpriser så går de inte enbart som jag förstått det på egna försäljningar utan har tillgång till försäkringsbolags nivåer och finansbolags nivåeer på sina bedömningar så att säga att deras värderingar inte stämmer blir svårt få trovärdigt utan att att motivera väl varför. Dock stämmer deras värderingar inte lika bra enligt dem själva på äldre bilar som denna, därför kan 25KSEK vara ok om den var i mycket bra skick och eller hade en hög utrustningnivå.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

25 papp tycker jag var ett helt rätt värde på denna vagn som åsyftas...verkar det som på beskrivningen iaf.

Under det priset(eller mellan låt säga 20-25') verkar de flesta gått långt över 20000mil och ser inte alltför fräscha ut heller :)

Mvh Janne.
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag är nöjd med priset. Enligt bilpriser ska den tydligen stå lägre men jag har inte hittat några till dessa priser. Den har inte AC eller el-hissar men jag saknar faktiskt inte det heller, brukar bara bli en belastning när det börjar att krångla. Sedan skadar det inte med lite motion för armarna och värme det gillar jag..:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.