AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.685

Torkarna går ej att stänga av!

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har problem med att vindrutetorkarna går igång av sig själva och går ej att stänga av.
Började med några enstaka "torkningar" men nu går dom hela tiden. Jag kan välja mellan normal eller snabb hastighet.

Jag har provat med ett annat relä (stora avlånga svarta i säkringsboxen) men felet kvarstår!

Vad ska jag testa härnäst, spaken kanske?
Bilen i fråga är en M3e30.

Racerbilen: Länk
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Jag hade samma problem på min e36. Ringde bmw assisstance och fick prata med en mekaniker. Han sa att det nog var torkarmotorn som var uppsliten. Då blev det tydligen så, hur förstår jag inte. Inte lönt att byta den på en 318 -93 så jag satte en strömbrytare inne i bilen. Billigt och bra
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för tipset Westerdahl!
Torkarmotorn, först tycket jag det lät konstigt trodde inte reläet var slutet då man stängt av torkaren men det måste det ju vara eftersom torkan ska gå tillbaka till utgångsläget. Låter troligt att motorns brytare inte fattat att torkarn nått utgångsläget utan fortsätter att jobba för att komma dit.

Nån mer som har erfarenhet av detta innan jag köper ny torkarmotor?

de
45
dekdahl
325 Ixk -88
Jag hade exakt samma problem. I mitt fall räckte det med att byta reläet så prova det först

Livet börjar vid 200
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har provat med annat relä utan att det löste problemet.

Nästa steg blir nog att köpa ny torkarmotor. Vore intressant att höra om någon mer råkat ut för samma fel.

de
45
dekdahl
325 Ixk -88
har du kollat signal spänningen till reläet så att den verkligen bryts när du slår av torkarna? kanske blivit nåt fel i själva spaken eller annat

Livet börjar vid 200
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.