|
|
|
|---|---|
|
Hej detta är om en 320d -01 Bytte till nya bromsskivor + klossar (Fram), och nu låter det som en gammal volvo 240 när man bromsar + ett lite "KNÄPP" på höger sida när man bromsar?? är det något som är glapp i framvagnen då eller? och hur får man tyst på desa bromsar!! Avgas delen som sitter närast motorn vid katalysatorn (tror jag) så sitter det en liten typ av slang av metall som går i hop med resten av avgassystemet, vet ni vart man kan beställa den? se bild nr 10 går ett sträck (fast det är en mutter på 10:an) skarven alltså. och vad kan en sån kosta ! // Robert | |
|
Bromsarna kan låta så när de är nya. Kör sakta och tryck lätt på bromsen under tiden så försvinner det. Det mesta går att köpa på BMW. Projektmannen |
|
|
Du glömde nog att posta länken.. :-) ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
ops jo jag glömde post länken :) fast nu ser jag att hela främre delen är tydligen en HEL del....kommer nog att kosta skjortan !! Länk Vad tror ni en sådan kostar?! Robban |
|
|
Enligt min tyska prislista från 2004 så heter förkatalysatorn till: 320dAT - 01: 18 30 7 786 350 och kostar €383,38 och till 320dT - 01: 18 31 7 786 347 och kostar €379,85 Det är inga exakta siffror men det ger i alla fall en fingervisning. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
är det ett pund tecken eller Euro? Man skulle inte köpt denna bil, kommer väll att kost runt 10papp på bmw!? |
|
|
verkar ju som det ska vara någon typ av converter Står ju "RMFD PRIMARY CATALYTIC CONVERTER" och på bild 2 "RMFD CATALYST" det är ju där catalysatorn sitter. om jag nu inte fattat fel! |
|
|
Tysk prislista = Euro. Så det kostar ca 4000 kr, vilket är billigare än 10 000 kr även om det är rätt mycket pengar det rör sig om. Du säger slang, exakt vad menar du? Jag pratar nu om hela den främre delen på avgassystemet. Dessa modeller har 2st "burkar" som sitter monterade i rad, den första benämns i ETK som "förkatalysator" och den andra som enbart "katalysator". Förkatalysatorn är det som ingår i det som i din länk heter objekt 1 och katalysatorn är den burken som sitter på det som i din länk heter objekt 2. Man kan göra det lite mer komplicerat, eftersom det finns 2 motorer till 320d enligt ETK, dessa motorer benämns som M47 och M47N. M47 motorn fanns från modellår 99 till och med 01. M47N motorn fanns från modellår 98 till 2004 eller längre. De priser du har fått tidigare är till M47 motorn, (eftersom din länk tog upp delar till M47 motorn.) Har du däremot M47N motorn i din bil så avgassystemet annorlunda ut och kostar för bilar med: Manuell växellåda: 423,36 Euro och heter då 18 30 7 786 714 Automatisk växellåda: finns i 2 olika utföranden, men jag har inga prisuppgifter om dessa. Med hjälp av de 7 susta tecknen i ditt chassie# kan du få fram vilken del som passar till din bil. Jag hoppas att det hjälper något. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
jojag vet nu att vi pratar om 1 hel del nummer 1 enligt bild. Men när jag kollade under bilen så verkade det som detta var lagat sedan tidigare precis i skarven, och det såg ut som om det satt en "typ" ett "metall rör som man kan böjja" tror du vet vad jag menar eller? typ detta Länk ska kolla lite mer nog i kväll efter jobbet. |
|
| detta är mina 7 sista i mitt chassinummer JR72099 | |
|
går man in på www.laitis.se och knappa in reg nummer så fick jag upp detta Motorkod/er: M47ND20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.