AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.494

Rätt pris för en Z3:a?

järnet
Hej!

Jag tänkte sälja min Z3:a som är väldigt lite använd och slängde in en annons på blocket:

Länk

Jag har dock ingen aning om vad som är ett rimligt pris utan gjorde ett snabbt överslag bland de bilar som nu fanns till salu.

Begär jag för mycket?

Och, i så fall, vad är ett rimligt pris?

Bilen har verkligen inte gått längre än vad som står i annonsen. Det är en toppenkul bil, men jag använder den inte.

Hälsningar

T
vill du få sålt bilen skulle jag nog satsa på att åtminstånde lägga mig under dennna Länk bilen åtminstånde.
det är ju t o m en 02:a med låga mil.
men det betyder ju att du måste gå ner runt 40 000.

daniel
Kanske skulle du gå ner under 200' åtminstone. Det finns en likvärdig på bytbil för 209' men den säljs av en bilfirma men har och andra sidan gått lite längre.

Bilpriser.se säger att den är värd cirka 170'. Ska man tro på det bör väl annonspriset ligga runt 185-190'.

Mvh Johan
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Kan jämföra lite grann med denna

Länk

Har kollat på den, rost på framskärmarna, lite men iaf rost.
Cab-spännena har börjat ärga, ser inte alls trevliga ut.
Mycket stenskott på huv och skärmar.

//Björn
järnet
Jo, jag såg flera st. som gått runt (och över) 10.000 mil och de låg runt 160 -170" men en bil som gått så långt skulle jag själv aldrig köpa. Det är nog så att man får gå ner under 200" men jag tror nog att skicket och antalet rullade mil är mer avgörande än om det är en 01:a eller 02:a. Min har stått i garage och jag kan inte ens minnas att jag kört den när det regnat så det finns givetvis inte ens en antydan till rost.

De faller ruggigt i pris, men det var ju ingen nyhet!

T
järnet
....sänkte den till 190"

T
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Pizza: Bara saken att man får vinterdäck till en Z:a cabbe gör att priset ska ner rejält i mina ögon. Den du länkade till verkar inte hälften så seriös som järnet:s bil. Den har gått dubbelt så långt också, visst ett år nyare men det spelar mindre roll när det gäller dessa bilarna.

Det är en sån bil som järnet säljer jag tror man ska slå till på, gått endast sommar mil och inte rullat som huvudbil.

För övrigt, snygg bil och härligt med riktigt låga mil. Måste ju vara som ny =)

/K

Bilen =)
Länk
Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Det är ganska svårt att sälja en så pass dyr bil utan garantier.
De flesta betalar hellre 20000:- mer och får garanti från en handlare.
Enda sättet är att sätta ett mkt attraktivt pris som gör det värt att chansa.
Min gissning är troligen runt 180000:-

En bekant sålde nyligen en ganska ny S60 2,5T(-03)med 3000mil på mätaren,den värderades till ca 200000:- och han fick till sist sålt den för 170000:- vilket motsvarade inpriset hos märkeshandlare(gröna listan).

Ev
120
Evotek
123d Coupé-09 (Pärlan)
2002-75 (I dvala)
V40 2,0T-99 (Bruksen)
Elise S1 111S-00 (banan)
Står en Z3 3,0-01 på BMW Solna med 3900mil=215000:-
Svårt att konkurrera med det tror jag tyvärr.

Hawar
Hej,

Eftersom säsongen är nästan slut också så blir det nog svårare. Kanske 175 - 180 är rimligt..

Mvh
Hawar
CompactK: jo den hatr visserligen gått dubblet så långt och det betyder i detta fallet 3300 mil på 4 år. Mkt? mm vet inte.

o en sak till vad menar du med att den svarta jag länkar till inter ens är hälften så seriös som järnets? för att den har rullat några hundra mil på snö?

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Pizza: Visst 3300 mil på fyra år är inte mycket, det har du rätt i. Det är bara hela intrycket av annonsen och bilden som gör att det hela verkar lite dassigt. Se bara på bilens lack, verkar nästan lite dassig, klart det kan ju vara sol ljuset.

Jag bara gjorde en jämförelse mellan bilarna och tyckte Järnets bil verkade finare, sen är det ju klart man vet ju inget förrän man sett och kört båda bilarna. Eftersom järnets bil verkar snäppet finare i mina ögon tyckte jag det inte var befogat att han skulle lägga sig under i pris som bilen du länkade till.

=) // Kristoffer

Bilen =)
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.