|
|
|
|---|---|
robert pentén |
Köpte mig en bmw 540 från 1996 idag, är 23år, haft kk sen jag var 17 har låst garage och bor 3 mil norr om sthlm city. någon med liknanade kriterier? vilket försäkringsbolag tror ni är bäst? jag har kollat på länken ni har om försäkringar men det är ju ett företag som tar betalt för att hiutta dne billigaste försä. därför tänkte jag kolla runt lite med er. tänkte ha del eller trafik försäkring 6månader per år. |
|
www.insplanet.se letar upp billigaste alternativ kostnadsfritt. Beemer, a way of life. |
|
|
konstigt nog blir det inte alltid det billigaste. Kollade bla min förra 328 där billigaste var på 10tkr för helförsäkring. Jag letade själv fram med 2500kr billigare hos ok folksam vilket kan vara värt att kolla upp eller svealand. MvH Bmw 4-ever |
|
|
insplanet kollar inte alla bolag!ring dem 4 första bolagen du kommer och tänka på och be om priser på likadana försäkringar,då ahr du bra prisbild. Mpower |
|
|
Robert Pentén: För min del blev det billigast att använda mig av bmw originalförsäkring. På min förra 528:a var länsförsäkringar billigast så det lönar sig verkligen att ringa runt och höra vad dom tar. Det kan verkligen skilja en hiskelig summa pengar mellan olika bolag. Lycka till! |
|
| Insplanet visar inte det billigaste alternativen. Håller med föregående talare: Ring runt till alla försäkringsbolag, priserna varierar MYCKET. | |
robert pentén |
if var billigast nu tydligen 5240kr per helår trafik, låst garage max 1000 |
|
Medlemmar i BMW Club Schweden får 10% hos BMW Orginalförsäkring. Plus alla andra förmåner, som rabatt hos BMW på delar och service, medlemstidning, däck mm mm mm. www.bmwcs.se __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
robert pentén |
.com skulle det vara , ska kolla där skriver vilket pris jag fick :) tack |
robert pentén |
if var billigare för mig |
|
Bmw orginal försäkringar och if är samma bolag märkesförsäkringen för Bmw helt enkelt. Men skaffar du en "vanlig if" så kanske du missar alla erbjudande för Bmw förare som villa rosa skriver. |
|
| Vågar du bara ha trafikförsäkring på en 540? Lägg till ett par tusen och få halvförsäkringen oxå minst. | |
|
5240 är det halv eller trafikförsäkring? Är det halv så är det väldigt billigt för din ålder och bo i sthlm. Eller står den skriven på någon annan? |
|
| Om jag INTE kontaktat insplanet hade jag nu haft en försäkring på 14.000 istället för 6800. | |
|
kajjan: Så du menar att insplanet hittade en försäkring till dig som du inte kunde hitta själv? Min erfarenhet av insplanet är att de går in på websidorna till bolagen (el. ringer) och gör en sökning på dig och utifrån de kriterier man har anget. Men man kan ju lika gärna göra det själv. Man får ju inte direkt någon rabatt för att man anlitat insplanet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.