|
|
|
|---|---|
|
nån som har satt ett öppet filter på sin 540? som har nå bra tips på hur man får dit det bra? finns det nån adapterplata att köpa som man skruvar på luftmassemätaren? några bra tips. hellre GasHäng än RattGlapp. | |
|
Japp det finns adapterplattor, vet ej vart man får tag på dem däremot.. Satt på min bil, men jag bytte till originalburk igen och märkte att den gick mer sofistikerat (dvs renare och vassare)... Beemer, a way of life. |
|
|
se där ja.. så du säger att det gick bättre med orginal luftburk och filter.. men om jag ska prova då ärdet nån som vet vart man kan inhandla en sån adapterplatta? hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Vet intre vad o hur mycket skiljer det mellan 530 o 540 men jag behövde ingen adapter till min. Det var bara att köpa o skruva på en standardsmått filter o lite annat... Länk Om det ser likadant ut på 540???? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
min lmm är lixom skruvad med skruvar mot luftburken så tar jag bort burken så blir det lixom inte en rund anslutning på lmm hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Ok, då är det inte samma sak... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
så synd.. men tack endå för svaret.. jag gillade ditt tvättade motorrum fan vad fint.. uppskattar rena och fina motorrum... hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
smileface, det kanske går utan adapterplatta om du mäter rördiametern så kanske den går att skjuta in en lite bit så tätar du med silikon, då vet du ju hur reultatet blir, Beemer, a way of life. |
|
|
BRA ide.. skra prova i helgen hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.