|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en trasig bensinpump....till min E34 525i från 94. På biltema har dom en för 449 SEK... På Mekonomen så har dom en för..1995 för plasttank och 2700 för plåttank. Har inte kollat vad dom tar för den på BMW men jag börjar ana oråd... Hur som...är det någon som prövat att Biltemas Bensinpump? | |
Stekaren |
Nix, prova den gärna själv och berätta för jag slår vad om att de 20 kommande inläggen här inte kommer besvara din fråga utan mer handla om hur dåliga stötdämparna eller bromsarna var som dem köpte hos Biltema. För en 500ing kan det vara värt att testa. |
|
Hihi :) Tänkte nog pröva- - Men om det är någon som har någon idé om biltemas BENSINPUMP skriv ett par rader. |
|
| Är den bara anpassad för din bil så borde det väl inte vara några problem. Det är ju aldrig fel att spara en massa pengar! Men det känns ju lite misstänkt billigt... :-) | |
|
Är det inte som så att Biltemas pump i detta fall är någon slags universalpump som "ska passa på alla bilar"? Tycker mig ha läst något liknande. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
Stekaren |
"För vissa bilmodeller kan dock vissa mindre modifieringar erfordras" Samma pump till alla Biltemas BMWs... |
| Kolla vad BMW tar för pumpen. Ibland så blir man glatt överaskad... | |
|
jag har en polare som köpte en soppapump till en 318 och den funkade och passade superbra. visst är inte biltema så jävla bra men vissa saker funkar faktiskt. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
Har själv monterat biltemas pump till en 740ia,fick mickla lite med silens infästning pga fel dimension tog max 10min. Tyckte annars att den var helt ok,hur länge den håller är väl frågan lär väl inte få svar på det heller eftersom polaren sålde bilen. Men visst är den en het kandidat med det priset. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Kalle du har rätt ang universalpump så är det det som biltema haft en längre tid,dom nya är dock anpassade för resp modell. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| Köpte en pump där något år sen. Funkade klockrent tills jag körde slut på soppan - vilket gjorde att den skar! Lämnade in den och fick en ny - har funkat sedan dess!!! | |
|
Hej Hej... Case closed. Biltemas bensinpumpm är nu monterad... En lite rolig detalj... Jag hade ju tankat innan pumpen gick sönder... Det slog mig att jag skulla kanske tappa av lite soppa så man slipper ha besnin upp till armbågarna när jag skulle lirka bort pumpen... Men... när jag kommer ner till bilen är det någon som har snott bensin... Tanklocket låg slängt vid sidan om bilen... och dom har tömt ca 10-20 liter... Tanken va nu halvfull och jag slapp suga ut massa soppa. Tack ungjävlar för det :) Hur som Biltemas funkade klockrent... Det som man kunde se va skillnad va att det stod inte Bosh på den nya från biltem Således köp inte dyr pump på mekonomen eller orginal.... diff ca 1200 spän. |
|
|
Bra att veta! Själv har jag enbart goda erfarenheter av biltemas grejer till bmw, men det är ju långt ifrån alla som har det :) |
|
|
Satte i en biltemapump in min 520-93 för några månader sen, passade exakt och funkar klockrent! //C |
|
|
På tal om bränslesystemet. Det surrar/brummar nått förbannat från bränslepumpen(?), låter lite som kaviation och bara när det är svalt/kalt ute. Spelar ingen roll om man står still på tomgång eller om man kör. Hade exakt samma när den gamla pumpen satt i. Bytte filtret men det gjorde ingen skillnad. Nån som har liknande ljud och vet vad det beror på? //C |
|
|
Pumpaar ska aldrig skramla... Har för mig att det satt några gummifjuppar som hela Bensinpumps... hållaren satt i... kolla så att det inte är något sådant enkelt. |
|
|
Sälöjer Biltema fortfarande pumpar...Jag har tittat runt på på deras sida men hittar bara universalpumpar för förgasarmotorer.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.