|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har som så många andra problem med elhissen på min vänstra bakdörr. Bilen är en E46:a Har kunnat kika in bakom den tygbeklädda delen och sett att vajern har hoppat ur nånstans. Måste ha bort hela dörrsidan och för att kunna åtgärda problemet. Hur går man tillväga och vilka verktyg rekommenderas för att inte skada inredningen? MVH Mathias | |
|
Ofta sitter dörrsidorna med någon eller ett par skruvar och en himmla massa "snipp-snäpp-fästen" i plast. Så jag skulle tippa på att du enbart behöver en skruvmejsel med torxbits och något att bända lite med... Om du har tillgång till en reparationshandbok, ex. Heynes så finns det med all säkerhet en beskrivning på var alla infästningspunkter finns, så att man slipper riskera att bryta sönder något skruvfäste som man har glömt att lossa... |
|
|
Hej, Sidan sitter med Torx skruv, leta upp alla och skruva loss. du måste ta bort listen (i mitt fall alu.) där siter skruv.. sedan använd något med hådare plast typ en spackelspade eller liknade, för att inte skada lacken eller dörr sidan. Man får ta i lite, känns så där men när alla skruvar är borta så är det ingen fara. hoppas du lyckas. Mvh Micke Min bil: Länk |
|
|
Det är listen som jag har lite problem med. Sitter den med snipp-snäpp-fästen eller ska man bara dra ut den från spåret? Den sitter iaf fast i dörröppnar-mojängen så där måste man ju bryta lite. MVH Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.