AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.395

ljudbygge e46 touring...

re
169
reference
330daT -02
Efter en hel sommar utan nå bilsterio i min bmw så har jag tröttnat på nokias pappershögtalare, det ända jag har gjort är att jag har bytt huvud-enhet en kenwood mp3a... annars är allt orginal, jag har det minsta högtalarpaketet (5,25 i dörrarna & nå högtalare i kofferten 4x6?)

Nu undrar jag mer er som är mera insatta i det hela hur svårt det är att byta ut högtalarna i dörrarna och diskanter samt att dra kablar osv hur sitter dörrarna fast? hur drar man kablarna genom dörren?
hade tänkt mig något kitsystem fram som drivs av slutsteg och någon liten bas där bak... lågnivå å ström har jag redan dragit dit bak.

Om ni vet av nån sida där det beskrivs i bilder hade jag vart överlycklig :)

mvh Anders
Ma
39
Mathias79
320 touring -05
Det enda jag kan hjälpa dig med är hur dörrarna sitter fast. Bytte precis elhiss i min e46:a. Dra ut dekorlisten som sitter med nån klipsvariant. Där bakom har du två skruvar sen har du tre skruvar i handtaget/armstödet på undersidan under locken. En sitter under knappen/locket till fönsterhissen. Sen är hela dörrsidan klipsad fast i dörren så stick in en bred skruvmejsel och bänd ut försiktigt vid varje klips. Använd en bit kartong som skydd för lacken. Lycka till!
re
169
reference
330daT -02
Tack för tipsen!
gretzky
Har själv slängt i ett par amega 5,25 kit med lös diskant i framdörrarna o passade även på att trycka fast lite dämpmaterial. Ganska stor magnet så lite sågning i plåten för att göra hålet större blev det.

Diskant inga större bekymmer, men se för böveln till att skumplasten i dörren är HELT tät innan du monterar tillbaka dörrsidan annars riskerar du vattenläckage när det regnar.

Kablarna går att dra genom befintliga gummigenomföringen mellan dörr o kaross, om kabeln e trög att föra igenom så lägg på en klick diskmedel.
Se även till att ej kablarna tar i fönstret när du hissar ner.

Om du kan så montera delningsfilter inne i bilen så minimerar du detaljer som kan börja skallra. Om inte så se till att delningsfilter och kablar sitter fast riktigt. Fick göra om det på min då något av dem skallrade mot dörrsidan när bilen stog på tomgång. Hopps tipsen kan hjälpa.

Lycka till!

dieseldoris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.