|
|
|
|---|---|
|
Har läst någonstans att man kan byta silentblocken i E34 touringen till 750 bussningar. De ska enligt vissa vara styvare än dem i E34 vilket ska ge bättre väghållning. Stämmer detta? Vilka silenblock till vilken serie gäller detta i så fall? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk | |
|
Gäller inte detta till bakre länkarm i framvagnen, där har jag hört att man ska sätta 750 bussning ist för 540 ??? Kanske går där bak med ..?? Mvh Niklas |
|
|
Nikke- Menar du casterstagsbussningen? Det vet jag inte men silentblocken i bakvagnen menar jag i alla fall... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Det är i fram som du kan ha 750 bussningar, mer gummi än 540 & M5 bussningarna. | |
|
Silentblocken är samma till alla E32 och E34, inklusive M5 och 750i. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Det finns Powerflex bussningar till Silentblocken, bl.a. Motornord har dessa. | |
|
Strålande boys! Tack för infot! Ska genast höra med Motornord... :) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| ger inte powerflex jobbiga ljud i karossen pga att det är för hårt material? | |
| Inte om de smörjs in med det fett som skickas med!!! | |
|
Jag hittar vanliga silentblock hos motornord, men ej powerflex bussningarna... kan någon länka möjligtvis? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Det gick inte att länka :( Provade det, men de använder sig av några skumma java script. Men om du står på huvudsidan så väljer du "BMW Tillbehöver" och under menyn som kommer upp väljer du Bussningar Polyuret-Powerflex. |
|
|
Länk Var det detta? Tackar! :) MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Länk | |
| Nä det funkade inte att länka rätt! | |
| Länk | |
| Någon som provat byta till Powerflex i E34? Blir det någon större skillnad? Funderar på att införskaffa en uppsättning till krängningshämmarna, silentblocken och casterstagen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.