|
|
|
|---|---|
| Någon som kan rekomdera en bra verkstad i Stockholmsområdet för BMW-service. Hellre kvalité än lågt pris. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Perre Larsson Bil&motorteknik i Huddinge Sjölin&Hagström i Segeltorp JWR i Tyresö (Jurgen Weise´s gamla verkstad) MVH Patrik |
|
Enbart Per Larsson Bil&Motorteknik i Huddinge(hittade han via forumet) för de allra flesta jobben. Han har samma tillgång till data och programvaruuppdateringar som BMW själva. Pga alla positiva skriverier från bl a migsjälv(får skylla mig själv:)) har han 2-3 veckors bokningstid. Akutjobb:BMW Solnas snabbverkstad. Just snabbverkstan. Kort & smidigt. Fixar en oljeservice eller korta jobb av mer akut karaktär på 1-2 dar. Båda kännetecknas av superservice och en behärskande av konsten att lyssna på kunden och ta sig tid att ge feedback på det där knirret t ex. Känslan jag har efter besök på båda platserna att jag får valuta för pengarna. Sedan har jag läst och hört om flera mindre ställen som skall vara bra. Jag för min del är nöjd med det jag provat ut enligt ovan. Lycka till! Asken Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. |
|
|
Asken.. BMW Solna har jag bara läst dåliga saker om...har dom gått charmkurs? |
|
|
mosse: prova snabbservicen och se själv. Det har hänt något med organisationen i alla fall det var känslan jag fick när jag var där. Har inte besökt servicesidan på ett tag så jag blev positivt överraskad. Hur vanliga verkstan är kan jag inte säga mer än att det finns petiga människor med intresse om sina bilar. De mår bäst när de pratar direkt med mekaniker:) Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.