|
|
|
|---|---|
|
Har en 635 med en taklucka som trilskas. Har vid ett par tillfällen fått den att fungera kortare stunder efter att först ha kört den "manuellt", så det luktar någon form av glappkontakt (givare?). Relät slår om man försöker stänga luckan när den är helt öppen, annars är det helt tyst. Hur kommer jag åt motor och relä till takluckan, dvs hur får jag bort panelen ovanför solskydden? Den verkar (bla) sitta med ett par clips, och kunde man lossa dessa borde man kunna kolla anslutningarna. Trycks eller skjuts panelen fast i clipsen? Andra tips för felsökning? När jag väl fått fart på den antar jag att kopplingen till motorn behöver justeras. Något speciellt man bör tänka på (förutom att den inte ska gå tungt eller slira)? Trist med sollucka som ej funkar när den behövs som mest, tur att AC:n funkar :-) | |
|
Tjabba Anfa....har själv problem med en trilskandes taklucka...nu vill den inte gå upp alls... För att montera bort panelen börjar du med att ta bort solskydden...skruva bort dess fästen också. sen tar du bort backspegeln...obs var lite försiktig så du inte bryter av den. Sen sitter panelen fast under en grov list på rutan och tyget från panelen går även in under a.stolpesinredningen....var även här lite försiktigt här så du inte bryter sönder något....du ser hur det sitter fast. inge svårt. när du fått loss den sitter den med två clips i taket...du drar panelen bakåt så lossnar den. En kabel kan följa med och det är den som ger lyse till sminkspegeln på passagerarsidan. Sen har du motorn och mekansimen där...sitter även ett relä där!! Sen när du ska montera det så börja med kabeln till spegeln och skjut in panelen i clipsen...sen är det bara att mojsa in den under listen....och under a-stolpen inredning. Lycka till! mvh Fredrik K FREDDAN |
|
|
Tackar för tipsen! Då var allt demonterat utan att något gick sönder. Allt (relä, microbrytare, kopplingar etc) verkar (tyvärr) vara helt, utom just motorn som inte svarar ens när man lägger spänning direkt på kontaktdonet. Provade även att rucka något på kol/fjädrar utan någon förbättring. Såg i ETK att åtminstone E23/E28 har andra motorer till takluckan, finns det någon annan modell som har samma motor som E24? /Anders F |
|
|
Anfa...Hör med Olin ifall han har någon som passar...han har en 633 tror jag som plockas ner. Mvh Fredde FREDDAN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.