|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 318 is -90. På sistone har jag hört ett tjutande ljud som brukar komma efter att jag har kört några kilometer. Jag har lokaliserat ljudet till något som jag tror är bränslepumpen, två små "burkar" som sitter mellan motorn och torpedväggen. Om jag stänger av motorn och slår på tändningen kommer ljudet tillbaks. Fråga 1: Är det bränslepumpen som låter? Fråga 2: Betyder det att den är på väg att lägga av? Tacksam för svar eller teorier. Mr C | |
|
om man har två pumpar och den ena lägger av så kan det börja väsnas i den andra pga att den då får ta hela lasset själv. Jag vet inte hur det är på din men om man har en förpump i tanken som inte pumpar så blir det lätt oljud i den andra... who dares wins... |
|
|
Uhlman, Vet du var den sitter någonstans? Är det lätt att byta själv? Har själv lite oljud som kommer med några sekunders intervaller som jag misstänker vara pumpen. Mvh Anders S. |
|
| Din pump sitter i tanken. Det gör den på min i alla fall. Och det borde ju vara lika. Är det inte pumpen som pumpart runt vatten i värmepaketet då? Den pumpar inte om värmen är helt avslagen, så kolla om det blir tyst om du slår av värmen helt. Det sitter väl inte två pumpar på dessa? Det har inte jag trott i alla fall, men jag har inte kollat heller. Skall ut och kika direkt... | |
| Jag har bara en bränslepump och den sitter i tanken. Däremot är den pumpen som pumpar runt vattnet i värmepaketet svart och sitter på torpedväggen. Men detta är ju på min 318i-89. Men tycker att det borde vara likadant. | |
|
Så det kan vara vattenpumpen till värmepaketet alltså?! Den låter även när fläkten är av. Kanske fläkten hänger sig? Mr C |
|
|
Jag vill bara säga att Gunneriusson hade helt rätt. När värmen vrids av slutar ljudet. Konstigt bara att det låter så mycket.. Mr C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.