|
|
|
|---|---|
|
håller på att byta kamrem på en 320i-89. allt har gått som smort famtills jag stötte på problem och därför söker jag nu hjälp. hur sitter remskivan som generatorremmen går på fast? jag menar den stora där nere som har en stor centrumbult och 6 bultar runt den stora. har skruvat loss de 6 små bultarna och försökt knacka lite lätt med remskivan sitter som svetsad. ska centrumbulten också bort? har någon nått knep om hu man får bort den ? tacksam för snabba svar då bilen måste bli färdig. / Erik | |
| bumpar denna då jag också vill veta | |
| Det var inget, gummiklubba. | |
|
Hej här är sprängskiss på remskivan. Länk 628csi |
|
E30_320i |
ska centrumbulten bort med, För enligt Haines ska den bort, om man ska byta kamrem, Men har försökt hålla med en majsel på kopplingskransen, men går fan inte, sitter som fan,., Någon som han någon hjälp? |
|
observera att fläktkopplingens mutter är vänstergängad /mvh |
|
|
Centrumbulten behöver inte tas bort, det räcker med bultarna position 4: Länk Sen får man bort remskivan och det blir tillräckligt med plats att komma åt remmen. |
|
E30_320i |
Okej... Så de e bara de 6 skruvarna som ska ut,, men den den stora skivan innan om då`? Kan den sitta kvar? minnns ej va den heter! ser inte ut som man ska få ut kamremmen utan o plocka av den, |
|
"Stora skivan" sitter ihop med remskivan så den åker dän den med. |
|
|
Är det manuell låda kan man lägga den i treans växel och dra handbromsen eller att en trampar på bromsen . Man brukar kunna få loss den stora bulten på det viset mvs stefan |
|
E30_320i |
Som övan.. Kamremen på! Den stora bulten behöver ej tas av, lite rostlösning, Sen någon knack, på skivan så kommer den... Perfekt allt på start i kväll.... skönt tack För hjäälpen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.