|
|
|
|---|---|
|
Hej, är lite nybörjare på bilar så detta är nog en enkel fråga till det mesta här. Jag har en Bmw e36, finns det någon skruv eller liknande man kan snurra/vrida på så att sista delena av avgassystemet höjs upp? (Där var utblåset är). Utblåset är för nere och träffar min bakspoiler när jag gasar, ca1cm mellanrum. Detta har kommit nyss. Skicka gärna en bild på var skruven ligger om det finns någon sådan som lyfter upp den. Tack för alla svar. | |
|
Avgassystemen är upphängda i gummibussningar, samt oftast så är slutburken upphängd med någon stålkonstruktion, typ som en galge med två klämmor i ytterkant. Denna är sedan fäst i sin tur i karossen, ofta med en gummibussning mellan här också. Låter lite som att en sådan bussning kan ha gett upp. Kryp under o kolla :) Hoppas du blev något klokare av mitt svammel. Har inte pillat E36, men gissar det ser ut ungefär så :) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Länk Kan kanske ge dig lite tips.. MVh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
OM det inte är någon bussning som sagt upp sig så kan du alltid hänga upp bakre delen själv, brukar inte vara så svårt. Byggde om ett system på en kompis ford sierra GT, bakre delen, använde bussningarnas fästen och slog ett byggband runt ljuddämparen (japs) med lite värmetåligt skinn under för att det inte ska repas och fäst det i bussningens fästen och eventuellt i karossen. Då kan du justera höjden och den sitter lagom stumt för att vibrationerna inte ska skada något! Lycka till! -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.